رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و ثابت گرگان:

باقری نیا، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان گفت: بعد از ۱۷ سال نرخ سود لوازم جانبی تلفن همراه تغییری نکرده و باید دولت در این زمینه ورود کند.

نرخ سود لوازم جانبی موبایل ۱۷ سال تغییر نکرده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مصطفی باقری نیا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فروشندگان و فعالان موبایل از دولت گِله دارند زیرا سود لوازم‌جانبی در قانون ۱۳ درصد بوده و این رقم برای ۱۷ سال پیش است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان با بیان این که این مبلغ بسیار ناچیز بوده و باید افزایش یابد، ادامه داد: فروشندگان، لوازم جانبی را برابر عرف فروخته اما گوشی تلفن را به دلیل شرایط رقابتی زیر سود قانونی(کمتر از یک درصد) می فروشند.

وی بیان کرد: بعد از ۱۷ سال نرخ سود لوازم جانبی تلفن همراه تغییری نکرده و باید دولت در این زمینه ورود کند.

باقری نیا همچنین گفت: مالیات فروشندگان یکی دیگر از معضلات این بخش است زیرا مالیات برای فعالان این بخش بی رحمانه محاسبه شده و ۱۴ درصد سود در نظر می‌گیرند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان ادامه داد: محاسبه مالیات ۱۴ درصدی اجحاف در حق فروشندگان بوده چون بازار رقابتی است و فروشندگان نیم درصد سود را در نظر می گیرند و باید مالیات را بر درآمد و نه بر گردش بانکی محاسبه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حذف ارز نیمایی سبب افزایش قیمت ها خواهد شد زیرا طبق قانون ارز برخی از برندها حذف می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار