آیت الله نورمفیدی گفت: مدیران حوزه های علمیه علاوه بر آموزش درس های رایج حوزوی به طلاب، نسبت به تخصصی شدن حوزه ها هم اقدام کنید و از نظر علمی سعی و تلاش کنند کیفیت علمی حوزه ها را بالا برده و ارتقا دهند.

کیفیت علمی حوزه ها ارتقا یابد/ طلبه ها با افکار شهید مطهری آشنا شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار با مدیران حوزه های علمیه گلستان با تبریک ماه شعبان، گفت: در این ماه هر امانتی که بر عهده دارید این امانت را خوب حفظ کنید و به صاحبانش برگردانید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر در دلتان کینه ای نسبت به مومنین دارید در این ماه از دل بزدایید و اگر گناهی گرفتارش هستید سعی کنید آن گناه را از خودتان دور کنید و به خدا توکل کنید که خداوند بندگانش را بس است.

 

وی ادامه داد: اگر انسان به خدا توکل کند خداوند متعال کفایت امر انسان را می کند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به مهمترین امانت در دست طلبه ها، گفت: مهمترین امانت همان امانتی که خداوند متعال به انبیای خودش سپرد یعنی دین خودش را.

 

وی اظهارداشت: دین مهمترین امانت خداست که در نزد بندگانش برای خیلی از مسئولیت ها قرار داده شده و خداوند این امانت را فقط به انبیای الهی داده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مهمترین امانت خدا در نزد بندگانش دین و آیینش است و این را در نزد بهترین و خاص ترین بندگانش قرار داده است.

 

وی در خصوص چگونگی برخورد با این امانت و وراثت، گفت: خدا مقدر کرده این امانت دست ما قرار بگیرد و باید به این امانت توجه کنیم.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: اگر مردم به ما احترام می کنند به دلیل این است که منتسب به دین خدا هستیم، بدانیم کی هستیم، کجا هستیم و چکاره ایم و چه مسئولیتی داریم.

 

وی خطاب به مدیران حوزه های علمیه گلستان گفت: شما مدیران مدارس و حوزه های علمیه استان عده ای جوان ها و حوزه تحت مدیریت شما قرار دارند که این افراد باید به وسیله شما برای نسل و دوره بعد و بعدها تربیت شوند.

 

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری تاکید کرد: خیلی باید مواظب باشیم هم از نظر علمی، کیفیت علمی حوزه ها را بالا ببرید، دنیای امروز با صد سال قبل فرق کرده است و به هیچ وجه زمان و اوضاع آن قابل مقایسه نیست.

 

وی افزود: شما مدیران علاوه بر آموزش درس های رایج حوزوی به طلاب، نسبت به تخصصی شدن حوزه ها هم اقدام کنید. از نظر علمی سعی و تلاش کنید کیفیت علمی حوزه ها را بالا ببرید و ارتقا دهید.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: طلبه های ما با افکار شهید مطهری آشنا شوند و کتاب هایش را مطالعه کنند.

 

وی، تهذیب نفس را یک مسئله دیگر در حوزه ها خواند و افزود: یک عالم شایسته، اخلاقی و دلی تاثیرش بیشتر از عالم های دیگر است، تاثیر علمای اهل دل خیلی بیشتر است اگر توام با علم باشد که غوغا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: رعایت جنبه های معنوی واخلاقی نیز در حوزه های علمیه خیلی مهم است، مواظب اخلاق ها و رفتارهایمان با طلبه های جوان باشیم.

 

وی اظهارداشت: درس های اخلاق در حوزه های علمیه ادامه پیدا کند و علمای بزرگ و اهل دل ببینند.

 

آیت الله نورمفیدی خطاب به مدیران حوزههای علمیه با بیان اینکه در ماه شعبان ارتباطتان را با خدا محکم کنید، گفت: اگر ارتباطتان محکم شود در رفتار، برخورد، سخن و گفتمان شما اثر می گذارد و در طلاب زیر مجموعه شما هم اثرگذار و سازنده خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار