معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: مشکل روشنایی جاده گنبدکاووس - آزادشهر به عنوان یکی از مسیرهای ترددی اصلی شرق استان گلستان باید هرچه زودتر برطرف شد.

فرماندار: مشکل روشنایی جاده گنبد - آزادشهر رفع شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مهدی دهرویه روز شنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر گنبدکاووس با سه موضوع خدمات سفر، شورای ترافیک و مدیریت بحران، تردد هنگام تاریکی هوا در این مسیر را خطرناک دانست و اظهارداشت: هیچ دلیلی وجود ندارد تا مردم و مسافران که در تعطیلات نوروز تعدادشان بیشتر می‌شود برای تردد در مسیر گنبدکاووس - آزادشهر اذیت شوند لذا رایزنی با مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت توزیع نیروی برق استان برای حل این معضل انجام شده است.

وی با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارندگی در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز از دستگاه‌های مرتبط خواست علاوه بر حفظ آمادگی کامل، کشیک ادارات خود را از هم‌اکنون تعیین کنند تا مردم در صورت بروز مشکل بتوانند در کمترین زمان پیگیر امور شوند.

فرماندار گنبدکاووس تصریح کرد: امسال برخلاف ۲ سال درگیری با کرونا، مردم به دلیل کاهش شیوع بیماری تمایل بیشتری به سفر دارند و احتمال افزایش حجم ورودی مسافر به شهرستان زیاد است لذا دستگاه‌های خدمات رسان و مراکز اقامتی و نظارتی باید در آمادگی کامل باشند.

دهرویه اظهارداشت: تیمی متشکل از نماینده فرماندار، میراث فرهنگی، شهرداری و حوزه بهداشت و درمان برای پیگیری مصوبات ستاد تسهیلات سفر در شهرستان تشکیل شود و از فردا کار خود را با ارائه گزارش روزانه شروع کند.

به گفته وی همه ادارات باید در اجرای پویش پاکسازی‌ تفرجگاه‌های شهرستان پای کار باشند و از ظرفیت‌های خود در این موضوع استفاده کنند.

فرماندار گنبدکاووس تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای ۴۰ درصد کارکنان دولت در شهرستان را قابل قبول ندانست و گفت: بحث درگیری با بیماری کرونا طبق اعلام مسوولان حوزه بهداشت به‌ این زودی‌ها تمام نمی‌شود.

دهرویه با تاکید بر همراهی بیشتر به ویژه از طرف کارکنان ادارات در انجام واکسیناسیون، گفت: پیگیری برای حل مشکل کمبود آمبولانس در مراکز درمانی شهرستان از مسوولان استانی انجام خواهد شد. 

وی افزود: پاکسازی جاده‌های منتهی به شهر، جمع‌آوری متکدیان و معتادان، تامین امکانات لازم برای استفاده مسافران از ظرفیت‌های اینچه برون، خط کشی معابر و خیابان‌ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، مدیریت ترافیک پنجشنبه آخر سال در امام زاده یحیی بن زید(ع)، لایروبی رودخانه‌ها و نصب بنر برای مشخص شدن پارکینگ‌ها از دیگر مواردی است که باید پیگیری و ساماندهی شود.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس در این نشست گفت: مصوبات مرتبط برای ایجاد نشاط اجتماعی و فراهم شدن شرایط سفر ایمن در عید نوروز به کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد تسهیلات سفر ابلاغ شده است.

مریم آق‌آتابای اجرای پویش تفرجگاه‌های بدون زباله با همکاری بخشداری‌ها، ایجاد نوروزگاه و بازارچه صنایع دستی در محل برج قابوس از ۱۹ اسفند تا ۱۲ فروردین سال آینده، برپایی جشنواره اقتصاد نوروزی در نقاط روستایی، تزریق هر سه نوبت واکسن کرونا توسط اصناف و فعالان مراکز اقامتی و نظارت بر فعالیت آنها را از جمله برنامه‌های شهرستان در آستانه عید نوروز برشمرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به بستری بودن ۶۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی شهرستان که ۷۰ درصد آنان ساکن گنبد هستند، گفت: همکاری مردم در بحث تزریق نوبت سوم واکسن کرونا مطلوب نیست به عنوان نمونه تاکنون فقط ۴۰ درصد کارکنان ادارات نوبت سوم واکسن خود را تزریق کردند.

فرهاد بدیعی افزود: از مجموع ۱۱۶ هزار و ۸۳۱ نفر جمعیت شهری بالای ۱۲ سال گنبدکاووس تاکنون ۹۵ درصد نوبت اول، ۸۷ درصد نوبت دوم و ۳۸.۷ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی ادامه داد: همچنین این آمار در جمعیت ۱۵۲ هزار و ۱۳۰ نفری ساکن مناطق روستایی شهرستان در نوبت اول ۸۲ درصد، نوبت دوم ۷۰ درصد و نوبت سوم ۲۱.۸ است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس همچنین پیگیری برای بهبود وضعیت آمبولانس‌های فرسوده شهرستان به منظور بهبود خدمات رسانی به بیماران و پاکسازی جاده‌های منتهی به شهر از زباله مانند ابتدای جاده گدم آباد را خواستار شد.

حمیدرضا حجی زاده رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس گفت: یک دستگاه اتوبوس عید نوروز برای انجام تور رایگان گردشگری از نقاط دیدنی شهرستان در میدان امام علی(ع) و برج قابوس مستقر خواهد شد.

هوشنگ ابراهیم بیگی معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس بیان کرد: سد معبر خیابان طالقانی که همه ساله معضل این شهر است با اخذ حکم قضایی ساماندهی می‌شود و حل مشکل روشنایی بلوارها هم در دستورکار شهرداری قرار دارد و پارکینک امام زاده یحیی بین زید(ع) برای حضور مردم در آخرین پنجشنبه سال بهسازی شده اشت.

کمال الدین نظرنژاد رییس آموزش و پرورش گنبدکاووس هم از پیش بینی پنج آموزشگاه برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و اظهارداشت: علاوه بر این مدارس، مجتمع خدمات رفاهی فرهنگیان شهرستان هم آماده پذیرایی از مسافران است.

به گزارش ایرنا، شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها درشرق استان گلستان واقع است و با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستانه امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز پذیرای مسافران است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار