موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان (آسا) با هدف آموزش پیشگیری و حمایت از بیماران سرطانی امروز شنبه در گرگان افتتاح شد.

موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان در گلستان راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس بخش هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی خون‌ساز بیمارستان شریعتی تهران روز شنبه در این مراسم گفت: طی سال‌های اخیر هزینه پیشگیری، کنترل و درمان سرطان در مقایسه با گذشته افزایش یافته و درمان بیماران به کمک و حمایت خیران احتیاج دارد.

سیداسدالله موسوی بیان کرد: بسیاری از خانواده های دارای بیمار سرطانی به دلیل افزایش هزینه های درمان به فقر کشیده می شوند که جلوگیری از بروز این آسیب به حمایت و فعالیت بیشتر موسسه های مردم نهاد نیاز دارد.

وی اظهار داشت: در برخی کشورها درمان بیماری ها توسط سازمان‌های غیرانتفاعی وابسته به کمک های مردمی پیگیری می شود که سرطان به دلیل هزینه های زیاد درمان بیش از همه بیماری ها نیازمند کمک سازمان‌های مردم نهاد است.

وی افزود: سالانه بیش از ۱۳۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که بخش عمده هزینه درمان آنان بر دوش بیمار و خانواده های آنان است که یکی از راه های کاهش این هزینه‌ها، تلاش برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

رییس بخش هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی خون‌ساز بیمارستان شریعتی تهران ادامه داد: روز به روز بر تعداد مبتلایان به سرطان در کشور افزوده می‌شود و برای کم کردن از این آمار ابتلا باید فعالیت های آموزشی و پیشگیرانه را بیش از گذشته در دستور کار قرار داد.

موسوی تاکید کرد: درمان سرطان با پیشرفت تکنولوژی، تولید داروهای موثر و تکنیک های ایجاد شده در درمان، پیشرفت زیادی کرده و توسعه آن می تواند به افزایش طول عمر بیماران منجر شود.

کارآفرین برجسته کشور در این آیین گفت: خیر، بخشش، مودت، صلح و آشتی در تمدن و اساطیر ایرانی بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد.

علیرضا نبی یادآور شد: انفاق و خیر به زنان سرپرست خانوار، بیماران، یتیمان، معتادان متجاهر و دیگر نیازمندان پسندیده است،  به یقین کمک و انفاق یکی از الزامات زندگی امروز جامعه بشری است.

قربانعلی روشنی رییس هیات مدیره موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان آسا اظهارداشت: هم اکنون  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا جدید به سرطان در استان شناسایی شده که بیش از ۵۰ درصد آنها از توان مالی برای درمان برخوردار نیستند.

وی آموزش جامعه برای پیشگیری و کنترل بیماری سرطان را از اهداف راه اندازی این موسسه برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار