معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: برخی پروژه ها در حوزه راه‌سازی گلستان وجود دارد که بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد ولی هنوز به دلیل کمبود اعتبارات نتیجه نرسیده است.

بلاتکلیفی ۱۰ ساله برخی پروژه های راهسازی گلستان/ ضرورت ارتقای فرهنگ ترافیک

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، عفت همدم در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد خدمات سفر در استان گلستان براساس مصوبات هیئت وزیران و دستورالعمل ستاد ملی کرونا شکل گرفت و ۱۲ کمیته ذیل این ستاد فعالیت خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه ۱۴ نوروزگاه در استان گلستان نسبت به برگزاری مراسم نوروزگاه اقدام می کنند، افزود: ۲۱ بازارچه صنایع دستی به مناسبت ایام نوروز در سطح استان گلستان افتتاح می شود، کمیته های زیر مجموعه ستاد خدمات سفر گلستان با اجرای برنامه های متنوع به دنبال آن هستند تا خاطره خوشی را برای مسافران رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم در سفرهای نوروزی حفظ ایمنی و جان و مال مردم است، تاکید کرد: اگر همه اقدامات انجام شود اما در ایمنی و سلامت مردم کوتاهی صورت گیرد تمام خاطرات خوش به خاطرات تلخ تبدیل خواهد شد.

همدم بر لزوم ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف ما در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه ها کاهش تصادفات است، برابر قوانین و مقررات موظف هستیم از تمام توان و ظرفیت خود و دستگاه های متولی برای کاهش آمار تصادفات استفاده کنیم.

 وی بر ضرورت آموزش شهروندان و ارتقای آگاهی و فرهنگ ترافیکی تاکید کرد و افزود: هر چقدر در تکمیل و توسعه راه ها و حذف نقاط حادثه خیز اقدام کنیم اما نتوانیم در راستای اصلاح الگوی رفتاری مردم در حوزه ترافیک گام برداریم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه همه دستگاه متولی در امر آموزش باید از توان خود برای ارتقای فرهنگ ترافیکی استفاده کنند، متذکر شد: پیگیری آموزش های روتین به تنهایی کافی نیست و باید اقدام ویژه ای در این حوزه انجام شود،  نهادینه‌سازی الگوی رفتاری صحیح در حوزه ترافیک باید از دوران مهد کودک و دبستان در دستور کار قرار گیرد.

همدم، اصلاح نقاط پر حادثه و راه های استان گلستان را ضروری خواند و یادآور شد: یکی از اولویت های ما در سفر رئیس جمهور به گلستان مسئله راه ها بود، به طور قطع یکی از راه های کاهش سوانح جاده ای اصلاح راه ها است.

وی با اشاره به بلاتکلیفی برخی پروژه های راه‌سازی گلستان، بیان کرد: پروژه هایی در حوزه راه سازی در گلستان وجود دارد که بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد ولی به دلیل کمبود اعتبارات هنوز نتیجه نرسیده است که نیازمند پیگیری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه پروژه چهاربانده کردن کردکوی به آق قلا و بندرترکمن و پروژه محور آزادشهر به شاهرود(خوش ییلاق) از جمله پروژه هایی است که به دلیل کمبود اعتبارات روند اجرای آن تکمیل نشده است، تاکید کرد:  این پروژه ها در سفر هیئت دولت به گلستان به عنوان اولویت های استان مطرح شد و اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات این حوزه مصوب شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار