رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به غنای فرهنگی و هنری انقلاب، گفت: ضرورت دارد صحنه های یکتا و بی نظیر قهرمانی مردم ایران هنرمندانه روایت شود.

ضرورت روایت هنرمندانه قهرمانی های ملت ایران

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، مهدی دادمان ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان گلستان که با حضور معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران ارشد استانی برگزار شد با اشاره به غنای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تاریخ پرافتخار نظام اسلامی ایران سرشار و مملو از روایت هایی است که نیازمند دستان پرتوان هنرمندان‌ برای به تصویر کشیدن و انتقال آنهاست.

وی با تاکید بر ضرورت روایت قهرمانی های ملت ایران، افزود: روایت صرفا منحصر در تاریخ شفاهی نیست و گاهی یک رمان مثل رمان قهرمانی های قوم ترکمن در برابر رژیم منحوس پهلوی توجه همه متفکران، منتقدین و دلسوزان انقلاب را به خوب جلب کند. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر حقایق ناب دین را با زبان هنر در یابیم و به دیگران بنمایانیم مسیر بزرگی را پیش رفته ایم، خاطرنشان کرد: امروز کشور نیازمند هنرنمایی افراد متعهد و انقلابی در راستای جهاد تبیین است.

دادمان با بیان اینکه توجه به نکات فنی و هنری در کنار توجه به محتوا مهم است، گفت: روایت باید هنری، جذاب و دلنشین بوده و نهایتا به خلق اثر هنری بیانجامد.

وی با تقدیر از مجاهدت رئیس سابق حوزه هنری استان گلستان، برای رئیس جدید آرزوی توفیق کرده و افزود: رسالت رئیس حوزه هنری استان گلستان در مسیر تحقق اهداف این نهاد انقلابی بسیار خطیر و مهم است که نیاز به هم افزایی با نهادهای انقلابی و هنرمندان و دلسوزان انقلاب دارد. 


 

ارسال نظر

آخرین اخبار