رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از اجرای ۱۸ طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان طی سال گذشته خبرداد و گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بالغ بر هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بوده است.

۱۳۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان کشف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۴۳۴ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم چوب قاچاق کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از انهدام دو باند قاچاق چوب در سال گذشته هم خبرداد و افزود: باند موریانه‌های جنگل در کردکوی منهدم و ۱۷ نفر از افراد متخلف شامل مالخر، حمل کننده، کارکنان و منابع طبیعی و قرقبانان دستگیر شدند.

طبق گفته وی باند دیگری هم در بندرگز منهدم و چهار نفر هم در این راستا بازداشت شدند.

پهلوانی نسب در خصوص احتکار هم بیان کرد: سال گذشته، هشت طرح مقابله با احتکار در سراسر استان اجرا و ۸۸ پرونده در این راستا تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد دستگیری‌ها هم ۱۴ درصد افزایش داشته است، گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۷۸۹ میلیارد ریال بوده که در مدت مشابه سال قبل از نظر ریالی ۱۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان اضافه کرد: عمده کالاهای کشف شده شامل برنج، گندم، آرد و روغن خوراکی، قند و شکر و نهاده‌های دامی بوده است.

پهلوانی نسب افزود: کشف یک فقره احتکار از انبار غیرمجاز در گرگان شامل ۵۰ تن سیمان و ۱۱۵ دستگاه انواع لوازم خانگی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از جمله کشفیات بوده است.

وی عنوان کرد: کشف یک فقره احتکار از انبار غیرمجاز در گرگان به میزان ۳۰۷ کیلوگرم تخم مرغ به ارزش ریالی ۵۰ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریال از دیگر پرونده‌ها بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان اظهارکرد: سال گذشته ۱۸ طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان اجرا شده که ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بالغ بر هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال قبل از آن، ۷۹ درصد رشد داشته است.

پهلوانی نسب اضافه کرد: بیشترین کشفیات هم در حوزه سوخت و فرآورده‌های نفتی، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی، سیگار و چوب بوده است.

طبق گفته وی در این راستا ۹۷۶ متهم دستگیر و ۴۲۱ خودرو هم توقیف شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار