مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: ۱۰ تیم پنج نفره سیار از حوزه بهداشت در قالب طرح بسیج واکسیناسیون شبانه تا پایان ماه مبارک رمضان با حضور در مناطق روستایی کار تزریق واکسن کرونا را بر عهده دارند.

۱۰ تیم در طرح واکسیناسیون شبانه کرونا در گنبد مشارکت دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد بدیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تیم‌های سیار طبق برنامه ریزی تا پایان ماه مبارک رمضان بعد از نماز مغرب و عشا به صورت نوبتی در ۸۰ نقطه روستایی که مردم آن نسبت سایر مناطق استقبال کمتری از تزریق واکسن کرونا داشتند، حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: طبق بررسی میدانی ساکنان این مناطق به‌ویژه افراد مسن به دلیل شرایط جسمی و آسیب پذیر بودن قادر به حضور در ۲۷ مرکز بهداشت شهری و روستایی پیش بینی شده برای تزریق واکسن کرونا نیستند و این مساله باعث استقبال کمتر آنان به ویژه برای نوبت سوم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس بیان کرد: همچنین راه اندازی اتوبوس سیار واکسیناسیون، اعزام تیم‌های واکسیناسیون به ادارات و مساجد شهری و روستایی، فعال سازی پایگاه واکسیناسیون در محل ستاد مرکز بهداشت شهرستان بعد از افطار و تزریق واکسن کرونا بعد از افطار در برخی مراکز روستایی از شاخص‌ترین اقدامات در حال اجرا برای افزایش سطح پوشش واکسن و کمک به تکمیل زنجیره تزریق نوبت‌های اول، دوم و سوم آن است.

بدیعی افزود: تاکنون از مجموع ۱۱۶ هزار و ۸۳۱ نفر جمعیت شهری بالای ۱۲ سال گنبدکاووس ۹۵.۵ درصد نوبت اول و ۸۷.۹ درصد نوبت دوم و از جمعیت ۱۵۲ هزار و ۱۳۰ نفری ساکن مناطق روستایی هم ۸۲.۴ درصد نوبت اول و ۷۰.۹ درصد نوبت دوم را تزریق کردند.

وی تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۱۸ سال در گنبدکاووس را به ترتیب در مناطق شهری و روستایی ۴۲.۳ و ۲۳.۶ درصد اعلام کرد و گفت:‌ ۵۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت پنج تا ۱۱ سال شهرستان را تشکیل می‌دهند که تاکنون ۱۴.۹ درصد آنان نوبت اول و ۴.۴ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از بستری ۴۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی شهرستان خبر داد و گفت: ۱۸ نفر از آنان به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

تکمیل سه دُز واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و سربسته از مهمترین راهکارهای جلوگیری از شیوع کرونا به شمار می‌رود.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام شهرستان‌های گلستان در وضع به نسبت پرخطر به لحاظ شیوع کرونا قرار دارند و رنگ تمام نقاط استان زرد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار