استاندار گلستان با بیان اینکه از بدو تأسیس استان تا کنون 1442 مدرسه با 7043 کلاس درس در استان ساخته شده که 620 پروژه با 2560 کلاس با مشارکت خیران بوده است، تصریح کرد: مشارکت خیران در امر مدرسه سازی، ظرفیتی بی بدیل است که نشان می دهد مجمع خیرین استان توانسته گام های موثری را در جهت رفع نیازهای زیرساختی حوزه تعلیم و تربیت بردارد.

احداث 620 مدرسه توسط خیرین استان ظرفیتی بی بدیل جهت رفع نیازهای حوزه تعلیم و تربیت است
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ دکتر علی محمد زنگانه صبح امروز یکشنبه 28 فروردین در آیین افتتاح مدرسه 6 کلاسه خیرساز امام جعفر صادق (ع) در بندرترکمن، با قدردانی از آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان به جهت مشارکت در امر مدرسه سازی و رهنمودهای ایشان در هدایت خیران به این امر مقدس، اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان با ساخت 19 مدرسه در استان که بخشی از آنها افتتاح شده و بخشی دیگر در دست اقدام است، اقدامی عملی جهت تشویق و ترغیب به امر مدرسه سازی و مشارکت در کار خیر داشته اند.
وی افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سال جاری 80 پروژه نیمه تمام با 500 کلاس دارد که 75 درصد آنها نیز با مشارکت خیران نیک اندیش  در حال انجام است.
استاندار گلستان اظهار کرد: در سال آینده نیز بهره برداری از 180 کلاس درس از محل اعتبارات ملی و استانی در دستور کار قرار دارد.
دکتر زنگانه افزود: در سال 1401 و از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان، نوسازی سیستم های گرمایشی غیراستاندارد مدارس در دستور کار قرار دارد و جمع آوری خواهند شد.
دکتر زنگانه گفت: در سال گذشته، اعتبار نوسازی مدارس استان 380 میلیارد تومان بود که در سال جاری به 450 میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.
لازم به ذکر است، مدرسه 6 کلاسه امام جعفر صادق (ع) که به همّت و مشارکت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، حضرت آیت الله سیدکاظم نورمفیدی احداث شده است، دومین مدرسه مشارکتی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در سال جدید در شهرستان ترکمن است که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر گرگان حضرت آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، دکتر زنگانه استاندار گلستان، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، فرماندار شهرستان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.
این مدرسه با زیر بنای ۸۶۵ مترمربع و ۶ کلاس درس، دارای خانه سرایداری به متراژ ۷۳ مترمربع، سرویس بهداشتی۳۸ مترمربع، آبخوری یکطرفه، دیوارکشی ۱۵۰متر طول و محوطه سازی ۱۲۵۰ مترمربع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار