مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ۲۰۸ روستای استان گلستان نیازمند ایمن‌سازی است و برای این کار ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت اختصاص یافت.

۲۰۸ روستای استان گلستان نیازمند ایمن‌سازی

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد حسینی  گفت: استان گلستان همواره در معرض خطر حوادث و سوانح طبیعی مختلف قرار دارد و همه ساله در این استان شاهد وقوع سیل، زلزله، رانش و لغزش زمین هستیم که در سال‌های اخیر خطراتی مانند فروچاله‌ها و فرونشست هم به آن افزوده شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان   گفت: ۲۴۲ روستا که عمدتا در مناطق شرقی و شمالی استان واقع شده‌اند در معرض سیل، ۵۸ روستا در نوار جنوبی استان در معرض رانش و لغزش زمین و همچنین ۱۹ روستا نیز در معرض خطر فروچاله و فرونشست قرار دارد.

به گفته حسینی ، برخی از روستا‌های استان گلستان چند مخاطره‌ای است که مطالعات ایمن‌سازی بخشی از این روستا‌ها با همکاری استانداری و پژوهشکده سوانح طبیعی بنیادمسکن کشور انجام شده است.

او گفت: شناسایی روستا‌های در معرض خطر سوانح طبیعی و تعریف طرح برای ایمن‌سازی متناسب با نوع مخاطره، تثبیت و مقاوم‌سازی یا جابه‌جایی برخی روستا‌ها از منطقه خطر و ایجاد و حفظ امنیت و آرامش روستاییان در دستور کار قرار دارد.

مهندس حسینی می گوید :  تاکنون ۳۵ درصد روستا‌های در معرض خطر در استان ایمن‌سازی شده که  از مجموع روستا‌هایی که تاکنون مطالعه شده، پروژه‌های ایمن‌سازی در ۱۱۱ روستا به اجرا درآمده و ۲۰۸ روستای دیگر نیز نیازمند ایمن‌سازی است.

او گفت : علاوه بر این ۱۷۰ روستای دیگر استان نیز نیازمند مطالعات کارشناسی است که در صورت تأمین اعتبار این کار انجام خواهد شد و این اقدامات ایمن سازی شامل اجرای شمع‌کوبی، ایجاد زهکش‌ها، دیوار حائل سنگی و بتنی، ایجاد برخی سازه‌ها از جمله پل، آبرو، کانال است.

حسینی  گفت: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان ۵۵ میلیارد تومان برای رفع خطر و ایمن سازی این روستا‌ها به تصویب رسید که در کمتر از یکماه ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به صورت نقدی به استان اختصاص یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار