سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بدهی 2 هزار میلیارد ریالی این دانشگاه در حوزه دارو خبر داد و گفت: با وجود مصوبات خوب و بی‌سابقه بودجه‌ای در سفر رئیس جمهور به گلستان اما در بخش سرانه تخت بیمارستانی فقیر هستیم.

بدهی 2 هزار میلیارد ریالی گستان در حوزه دارو/ گلستان در بخش سرانه تخت بیمارستانی فقیر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ، سعید گل فیروزی در خصوص پروژه‌های مصوب از محل سفر رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: چهار پروژه بیمارستان آیت‌الله طاهری، کودکان آیت‌الله طالقانی هر ۲ در گرگان، بیمارستان گمیشان و کلاله در این سفر به تصویب رسید و تعدادی هم پروژه برای بعد از سفر آماده کردیم که به دولت ارائه شده که تصوب آنها نیازمند بررسی بیشتر است.

وی مجموع مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان در حوزه بهداشت و درمان را ۲۰ هزار میلیارد ریال نوان کرد و افزود: تصویب چنین بودجه‌ای تاکنون در این بخش سابقه نداشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه استان در بخش سرانه تخت بیمارستانی فقیر است، ابراز کرد: در برخی از شهرستان‌های استان نه تنها پزشک متخصص و فوق تخصص، بلکه در بخش پزشک عمومی هم مشکل داریم.

گل فیروزی بیان کرد: به علت بعد مسافت شهرهای استان از شهرهای بزرگ مانند گرگان و گنبدکاووس، پزشکان تمایلی به حضور در نقاط دور افتاده حتی برغم افزایش تعرفه پزشکی ندارند.

وی با اشاره به معوقات کارکنان کادر درمان استان گفت: با پیگیری‌های لازم بخش زیادی از معوقات پرداخت شده و اکنون معوقات از آبان ماه سال گذشته ماننده است، این در حالی است که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی معوقاتشان بسیار عقب‌تر از گلستان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بدهی 2 هزار میلیارد ریالی این دانشگاه در حوزه دارو خبر داد و گفت: در حوزه دارو ۲ هزار میلیارد ریال بدهی داریم و با توجه به بودجه پیش بینی شده، برای پرداخت حقوق، در سال جاری از خرداد و تیر با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: بودجه ما برای سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد ریال کمتر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار