کیایی گفت: دو هزار و 564 نفر معلول دانش آموز با معلولیت در سطح استان داریم.

2564 دانش آموز دارای معلولیت در گلستان/ غربالگری کودکان در سه ماه نخست سال 100 درصد می رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما،عارف کیایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:  1400 خوشبختانه سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و نسبت به سال مشابه گذشته 2.5 برابر اعتبار ابلاغیه کشوری داشتیم .

سرپرست بهزیستی استان گلستان  ادامه داد: 48 میلیارد تومان اعتبار ما بوده و در سال 1400 به 105 میلیارد تومان رسیده است و در همه حوزه ها چه در حوزه توان بخشی و چه پیشگیری از توانمندی های اجتماعی، مسکن، اشتغال و اجتماعی اعتبارات خوبی را داشتیم.

کیایی بیان کرد: در حوزه مسکن انقلابی صورت گرفته است و دولت مردمی ما در حوزه مسکن توجه ویژه ای دارد و سال گذشته 18 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود و در سال 1400 به 43 میلیارد تومان به صورت بلاعوض رسیده است.

وی افزود: 719  واحد مسکونی توانستیم در سال 1400 به معلولان در سطح استان تحویل دهیم و بسیاری از نهادها مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و خاتم انبیاء به ما کمک کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه اشتغال نزدیک به 56 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، بیان کرد: نزدیک به یک هزار و 1456 نفر توانستیم سال گذشته اشتغالزایی ایجاد کنیم.

کیایی بیان کرد: دو هزار و 577 نفر خانوار دومعلول در استان گلستان داریم، 234 خانواده سه معلول و 30 خانوار چهار معلول و 10 نفر نیز پنج معلول در سطح استان گلستان داریم و توانستیم در سال 1400 نزدیک به 78 مورد خانوار دو معلول مسکن دار کنیم و 91 واحد نیز در دست اجرا است، کسانی که معلولیت شدید دارند حق پرستاری به میزان یک میلیون تومان اعطاء می شود.

وی یادآور شد: در سه ماه ابتدای سال 1401 بتوانیم غربالگری را به 100 درصد برسانیم و این به تلاش همت دوستان در مراکز مثبت زندگی است.

این مقام مسئول بیان کرد: نزدیک به 5 میلیارد و 200 میلیون تومان وسایل کمک توان بخشی مثل ویلچر، باتری، تشک مواج، ضبط و پخش ویژه نابینایان، پوشینه و غیره صرف شده است.

کیایی یادآور شد: نزدیک به 41 مرکز اقامتی در سطح استان داریم که کمپ های ماده 15 به شمار می رود و یک مرکز ماده 16 در سطح استان داریم که توسط ضابطین قضایی ما معتادانی که دستگیر می شوند برای طی  دوره درمان در این مرکز نگهداری می شوند نزدیک به 6 ماه این افراد نگهداری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 9 هزار و 138 نفر به این مراکز ما مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند، در مراکز سرپایی نزدیک به 12 هزار و 196 نفر از ما خدمات گرفتند و 81 نفر نیز در مرکز تی.سی. خود معرف ولی با یک الگوی خاص مراجعه پذیرش شدند.

این مقام مسئول بابیان اینکه باشگاه مثبت زندگی داریم که 80 نفر اچ ای وی در استان شناسایی شده و به آنها خدمات می دهیم، بیان کرد: دو هزار و 564 نفر معلول دانش آموز با معلولیت در سطح استان داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار