صلیب سرخ تقاضا کرد؛

معاون دبیرکل فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر در بخش مشارکت‌های ملی با تقاضا از ایران برای استفاده از تجربه کشورمان در بسیج داوطلبان جهان مقوله ساخت و تجهیز پایگاه‌های امدادی از سوی خیرین داوطلب در ایران را نمونه موفقی از تبدیل تهدید به فرصت عنوان کرد.

استفاده از تجربه ایران برای بسیج داوطلبان جهان

به گزارش گلستان24، جمیله محمود - عاون دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در بخش مشارکت‌های ملی، در بازدید خود از سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، داوطلبان ایرانی را صاحبان ایده‌های نو برای روزآمد کردن فعالیت های عام المنفعه در جهت رفع مشکلات جامعه و کاهش خطرپذیری در برابر حوادث خواند.

صلیب سرخ

معاون دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در بخش مشارکت‌های ملی، نیز با بیان این مطلب که  هلال احمر ایران از جمله معدود کشورهایی است که فرهنگ وقف را ترویج  و از عواید آن برای اجرای برنامه ها و طرح های انساندوستانه بهره می گیرد، خاطر نشان کرد: ساخت و تجهیز  پایگاه های امداد جاده ای از سوی خیرین داوطلب ، نمونه موفقی از تبدیل تهدید به فرصت است.

جمیله محمود عنوان کرد: نحوه مشارکت پذیری داوطلبان ایرانی در فعالیت های عام المنفعه موید این است که آن ها به خوبی آموزش های لازم را دریافت کرده اند و با انگیزه بالایی ، ایده های نوینی برای روزآمد کردن فعالیت های عام المنفعه در جهت رفع مشکلات جامعه و کاهش خطرپذیری در برابر حوادث تلاش می‌کنند.

همچنین وی خواستار تعامل بیشتر با سازمان داوطلبان برای به اشتراک گذاری تجربیات در زمینه ایجاد شبکه بین المللی و بسیج توان داوطلبان از سراسر دنیا شد.

همچنین در این بازدید شهروز پرورش - معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این دیدار با برشمردن  خدمات گسترده داوطلبان ایرانی گفت: اعضای داوطلب در مواقع عادی و حادثه با اجرای فعالیت‌های مختلف در محورهای اقدامات  آموزشی و پیشگیرانه، فرهنگ سازی برای انجام امور خیریه، بهداشت و درمان و حمایت‌های روانی و معیشتی، نقش اساسی در نیل به اهداف انساندوستانه جمعیت هلال احمر دارند.

پرورش ادامه داد: ایرانیان  به پشتوانه آموزش‌های معنوی و مذهبی و با اعتقاد راسخ به این موضوع که این سازمان برآمده از مردم است و  اعتماد به اینکه کمک‌های شان  بی واسطه از دست آنها به دست همنوعان شان می‌رسد، سرمایه اجتماعی عظیمی را بوجود آوردند که حاضرند حتی در شرایط حادثه، جان خود را برای نجات انسان‌ها به خطر بیندازند چرا که به طور عینی با جانفشانی‌های نیروهای داوطلب و مردمی این سازمان در حوادث و بلایا مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان در چهار گروه داوطلبی (مهارت، هدایت، مشارکت و حمایت) سازماندهی شدند و در 4 هزار خانه داوطلب عمومی و تخصصی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور، نیازها و مشکلات جامعه را رصد می‌کنند، عنوان کرد: خدمات داوطلبانه، مصداقی از خیر جمعی است که با مشارکت پذیری افراد جامعه از طیف‌های مختلف، نیازهای محرومان و نیازمندان را مرتفع می‌کند.

بنا به گفته مسئولان این سازمان، تحقیقات گسترده دانشگاهی برای انگیزش و ایجاد مشوق‌ها گوناگون بسته به سطوح مختلف  سنین افراد جامعه، ارتقای جایگاه داوطلبان در سطوح تصمیم سازی و طراحی برنامه‌های خیرخواهانه، جلوگیری از انجام کارهای تکراری و پی ریزی برنامه‌های جدید متناسب با شرایط روز جامعه و استانداردهای جهانی برپایه کارآفرینی اجتماعی از عوامل موفقیت این سازمان برای جذب و نگهداشت داوطلبان ایرانی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار