نماینده پیشین گرگان و اق قلا مطرح کرد؛

با پیگیری های مجمع نمایندگان استان در مجلس قبل، اجرای پروژه پتروشیمی گرگان تا مرز شروع کار رفت بود که استاندار گلستان با بهانه های سیاسی و غیر قابل قبول مانع از اجرای این طرح شد.

اقای "صادقلو" مانع اصلی اجرای طرح پتروشیمی گرگان بود/با سیاسی کاری دولت در استان خیلی از فرصت های شغلی سوخت

حجت السلام سید علی طاهری نماینده پیشین شهرهای گرگان و اق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد پروژه پتروشیمی گرگان و موانعی که در راه اجرای ان بود، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گلستان 24 گفت:تا قبل از روی کار امدن دولت یازدهم پیگیری های طولانی برای شروع این پروژه  انجام شد که بعضی از انها به نتیجه رسید و بعضی از انها به دلیل پیچیده بودن سازکار های اداری طولانی شد.

وی ادامه داد:یکی از مشکلاتی که ما در شروع این پیگری ها داشتیم نبود سرمایه گذار متناسب با این پروژه بود،چرا که بانک ها برای دادن تسهیلات اولیه، سرمایه گذاری با سوابق سنگین و مورد اعتماد می خواستند که با پیگیری های مستمرمجمع نمایندگان استان چند سرمایه گذار مورد قبول بانک ها  برای بازدید و عقد قرار داد به استان امدند.

پتروشیمی گلستان

او اظهار کرد:با پایان عمر دولت دهم متاسفانه مسئولین دولت فعلی با نگاه سیاسی به این پروژه نمی خواستند تا این طرح اجرا شود و عقیده ی انها بر این بود که اجرای این طرح در گلستان به صرفه نیست؛استانداری گلستان با نا امید کردن سرمایه گذار ها با این مضمون که«در صورت سرمایه گذاری بر روی این پروژه سرمایه شما از بین خواهد رفت» از اجرای این طرح جلو گیری به عمل می اورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ازاد  علی اباد کتول بابیان سنگ اندازی های مکرر و مخالفت های اقای استاندار تصریح کرد:  با این تفاصیل مجمع نمایندگان این موضوع را از  وزارت نفت و شخص وزیر نفت پیگیری کردند ،در جلسه ی مجمع نمایندگان استان با اقای زنگه وی مدعی شد که طبق اطلاعاتی که به دست او رسیده اجرای این طرح به صلاح استان  گلستان نمی باشد که با تاکید مجمع نمایندگان برعدم صحیح بودن این گزارش ها قرار شد تا بازرس پتروشیمی ایران(زیر مجموعه وزارت نفت) از منطقه بازدید و اطلاعات ان را به دست اقای زنگنه برساند.

edalatgolestan14112500000200000

وی افزود: به گفته مدیرعامل پتروشیمی استان گلستان،بازرس مجموعه پتروشیمی کشور در گزارش خود به وزیر نفت اینگونه درج کرده که تمامی پروژه های پتروشیمی کشور به سه دلیل خوابیده است، که منطقه گلستان هیچ یک از این دلایل را ندارد و با توجه به نزدیکی این مکان به دریای خزر و دسترسی به اب،وجود لوله گاز برای سوخت رسانی،و همچنین نزدیک بودن به مرز برای مبادلات مکانی مستعد برای اجرای این طرح می باشد.

حجت السلام سید علی طاهری گفت:با توجه به این گزارش اقای زنگنه با اجرای این طرح موافقت کردند که بار دیگر اقای "صادقلو"استاندار گلستان در اجرای این طرح سنگ اندازی کرد و مانع از اجرای ان شد و مجمع نمایندگان برای پیگیری هرچه زودتر این پروژه تصمیم گرفتند تا در سفر اقای روحانی به استان این طرح را جزء مجموعه برنامه های مورد حمایت دولت در سفر  استانی قرار دهند که با این موضوع نیز موافقت شد.

او ادامه داد:در زمان سفراقای روحانی به استان و در جلسه مسئولین با صنعتگران استان نامی از این پروژه برده نشد و با پیگری های بنده گفته شد که این طرح تا دیشب در این لیست بوده و به علت مخالفت استاندار نام این طرح از بین پروژه های مصوب خط خورده است.

edalatgolestan141125000200045745

وی تصریح کرد:با توجه به این مخالفت ها بنده و جمعی از نمایندگان استان در جلسه ی شورای اداری با شخص اقای روحانی نسبت به این سنگ اندازی های اقای صادقلو اعتراض کردیم،که اقای استاندار با توجه به حضور اقای رئیس جمهور و حمایت ایت الله نور مفیدی ازاین طرح قول حمایت از این پروژه را دادند که تاکنون هیچ گونه حمایتی از سوی وی و استانداری برای اجرای این طرح صورت نگرفته است.

انتهای پیام /پ

ارسال نظر

آخرین اخبار