در جلسه علنی شورای شهرگرگان عنوان شد شهرداری منتظر ابلاغ رسمی وزارت کشور برای تبدیل وضعیت نیروی‌های خود است.

بلاتکلیفی نیروهای تبدیل وضعیت شهرداری گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر گرگان که با حضور اعضای شورای شهر در شامگاه شنبه برگزار شد گفت:برای افرادی که ردیف‌ها و پست‌های سازمانی در شهرداری می‌گیرند فرایندی وجود دارد و در شهرداری گرگان براساس توانمندی‌ها و بر اساس ابلاغ‌ها و شرایط احراز، پست می‌گیرند.

دادبود گفت: شهرداری خلاف قانون عمل نمی‌کند و براساس چارت‌های سازمانی خود را، طی فرآیندی انجام می‌دهد.

شهردار گرگان گفت: آنچه که از طرف استانداری اعلام شد امکان برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیرو‌های شهرداری تا پایان سال وجود دارد.

 
گرزین عضو شورای شهر دراین جلسه  گفت: تعدادی از پرسنل‌های شهرداری با ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کاری که در شهرداری دارند به صورت نیروی شرکتی با وضعیت نا مشخص مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: تعیین وضعیت نیرو‌های شهرداری باید از طریق مسیر قانونی طی شود.

کریمی سرپرست توسعه منابع شهرداری نیز در این جلسه گفت: تبدیل وضعیت نیرو‌ها دغدغه همه شهرداری هاست  و کسی به فکر نیست وشهرداری باید فضای مناسب را برای زمانی که مشکلات قانونی این مسئله برطرف شد فراهم کند.

کریمی گفت: تعداد کل نیرو‌های شهرداری مشمول تغییر وضعیت ۶۳۰  نفر است و به تفکیک سازمان‌های شهرداری، حمل و نقل ۱۵۰ نفر، آتش نشانی ۹۷نفر، فضای سبز ۱۹ نفر و سازمان فرهنگی ورزشی ۲۰ نفر است.

کریمی با اشاره به تعداد کارکنان به تفکیک نوع بکار گیری نیرو‌های شهرداری گرگان گفت: ثابت و رسمی ۷۳ نفر، پیمانی ۶۹ نفر، کارگر رسمی ثابت ۶۴ نفر، قراردادی طرح تطبیقی ۲۳ نفر، شرکتی ۲۰۹ نفر، قرارداد معین ۴۶۳ نفر و قرارداد اجرای طرح‌ها ۱۹ نفر هستند.

وی ادامه داد: بعد از سال‌ها استانداری به شهرداری اعلام کرد تا یک یا دو ماه آینده آزمون استخدامی نیرو‌های تبدیل وضعیت برگزار شود.

کریمی گفت: تعداد نیرو‌های شرایط احراز شرکت در آزمون استخدامی تبدیل وضعیت شهرداری، ۵۰۱ نفر است.

سرپرست توسعه منابع شهرداری گفت: پست‌های شهرداری برای تبدیل وضعیت بر اساس مدرک تحصیلی شرایط احراز صلاحیت می‌شوند و امکان رقابت در بعضی از پست‌های سازمانی وجود دارد.

وی ادامه داد: کل نیرو‌های شهرداری ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۷۷۰ مورد آن پست سازمانی است.

وی با اشاره به مدارک تحصیلی نیرو‌های شهرداری گرگان گفت: ۱۹۰ نفر زیر دیپلم، ۳۳۳ نفر دیپلم، ۷۰ نفر فوق دیپلم، ۲۴۲ نفر لیسانس و ۸۱ نفر فوق لیسانس مشغول به کار هستند.

محمد ابراهیم جرجانی عضو شورای شهر گفت: حضور تعداد زیاد نیرو‌های تحصیل کرده باعث ایجاد ظرفیت فوق العاده در شهرداری می‌شود که یک دستگاه خدماتی مانند شهرداری به این تعداد نیروی تحصیل کرده نیاز دارد.

آقا ملایی سخنگوی شورای شهر گرگان هم در این جلسه گفت: تعیین تکلیف نیرو‌های شهرداری طبق قانون باید ابلاغ‌هایی از طرف نهاد‌های بالا دستی مانند وزارت کشور، امور استخدامی ریاست جمهوری صادر شود و شهرداری نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند و تبدیل وضعیت‌ها در چهار چوب  قانون انجام می‌شود.

آقا ملایی در پایان به اشاره به اهمیت تبدیل وضعیت نیرو‌های شهرداری گفت: تبدیل وضعیت نیرو‌ها باعث ایجاد انگیزه کاری و امنیت شغلی در شهرداری می‌شود تبدیل وضعیت، مشکل کل شهرداری‌های سراسر کشور است و ما هم پیگیر این مسئله هستیم.

 

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار