مدیر حوزه‌های علمیه استان گلستان با اشاره به اینکه در این مدارس بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ طلبه در سطوح مختلف در حال تحصیل هستند، گفت: سند چشم‌انداز کارویژه روحانیت در استان گلستان در حال تدوین است که افق پیش‌روی استان را تا ۵ و ۱۰ سال آینده مشخص می‌کند.

 ۱۴۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه گلستان تحصیل می‌کنند

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت‌الاسلام مصطفی ملکی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سند چشم‌انداز کارویژه روحانیت در استان گلستان در حال تدوین است که افق پیش‌روی استان را تا 5 و 10 سال آینده مشخص می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد انقلاب اسلامی در بخش روحانیت و حوزه‌های علمیه در استان افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط 3 حوزه علمیه برادران در استان وجود داشت اما امروز این تعداد به 21 مدرسه افزایش یافته است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گلستان بیان کرد: در این مدارس بیش از یک‌هزار و 400 طلبه در سطوح مختلف در حال تحصیل هستند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی بیش از 100 طلبه گلستانی به عنوان مدرس، مجوز رسمی تدریس در حوزه‌های علمیه را دریافت کردند.

ملکی به برخی خدمات انقلاب در استان اشاره کرد و گفت: اخذ مجوز سطح 2 برای 5 مدرسه و سطح 3 برای 3 مدرسه، اخذ مجوز برگزاری متمرکز آموزش غیرحضوری، اجرای 5 دوره اردوی علمی آموزشی تابستانه برای طلاب سراسر کشور در گلستان، برگزاری 4 دوره المپیاد علمی استانی، راه‌اندازی دفتر قرآن و عترت در مدارس و برگزاری 10 برنامه قرآنی و غیره را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه‌های علمیه استان است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که قبل از انقلاب ضربه زیادی به روحانیت زد سلیقه‌ای و شخصی عمل کردن در بحث تلبس روحانیون بود. اما الان کارگاه‌های دوره تلبس برگزار می‌شود و با مجوز کتبی این اتفاق رخ می‌دهد. تلبس بدون مجوز برای هرکسی ولو طلبه جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان با اشاره به اجرای طرح هجرت در سطح روستاها و برخی مدارس استان گفت: حدود 80 مبلغ در روستاها و 72 مبلغ برادر و خواهر در سطح مدارس در حال برگزاری این دوره‌ها هستند.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را ایجاد حوزه‌های علمیه خواهران دانست و بیان کرد: در استان مدرسه علمیه خواهران وجود نداشت اما اکنون 13 مدرسه ویژه خواهران وجود دارد که حدود 3 هزار نفر به عنوان طلبه خواهر در آن مشغول تحصیل هستند و یا فارغ‌التحصیل شده‌اند.

ملکی افزود: در حال حاضر 108 مدرسه علمیه اهل‌سنت در استان وجود دارد که 2 هزار و 450 طلبه در آنها مشغول به تحصیل هستند. بیش از 400 طلبه خارجی خواهر و برادر در رشته‌‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف در جامعه‌المصطفی در حال تحصیل هستند که همه اینها به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار