رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان گفت: متأسفانه با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید سخن و اقدام جدیدی که پیام‎آور رونق و تولید باشد از سوی دستگاه‎های اجرایی مشاهده نمی‎شود.

دستگاه‎های اجرایی اقدام جدیدی که پیام‎آور رونق تولید باشد نداشتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‎محمد چوپانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجار استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری سیاست‎های نظام بانکی و وزارت اقتصاد و دارایی و دستگاه‎های اجرایی مبتنی بر شفافیت مالیاتی است و براساس اعتباری که از واحدهای تولیدی و صنعتی در اظهارنامه‎های مالیاتی ارائه‎شده از سوی مودیان رصد می‎شود به آنها تسهیلات بانکی تعلق می‎گیرد.

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی که از  بانک‎ها بیش از 800 میلیون تومان تسهیلات درخواست کردند براساس اعتبارسنجی سه سال گذشته می‎توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان ادامه داد: امسال سال رونق تولید است و انتظار  داریم دستگاه‎های اجرایی از پیام‎هایی که برای رونق تولید دارند رونمایی کنند.

چوپانی با بیان اینکه دستگاه‎های اجرایی درباره رونق تولید همان حرف‎های سال‎های گذشته را مطرح می‎کنند، بیان کرد: متأسفانه با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید سخن و اقدام جدیدی که پیام‎آور رونق و تولید باشد از سوی دستگاه‎های اجرایی مشاهده نمی‎شود.

وی تأکید کرد: منویات مقام معظم رهبری می‎تواند برای ما نقشه راهی باشد و به عنوان سربازان عرصه اقتصادی آمادگی داریم هر گونه نقشه راهی که در حوزه رونق تولید دارای مزیت اقتصادی باشد انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان متذکر شد: متأسفانه در برخی از دستگاه‎‎ها اجرایی هیچ رفتاری مبنی بر تغییر نگرش برای رونق تولید نمی‎بینیم و در این شرایط طبیعی است که سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و امثال آن قادر به پیشبرد برخی امورات و کارها نباشند که این شرایط می‎طلبد همکاری متقابل باشد.

چوپانی با بیان اینکه گاهی اوقات افرادی تحت عنوان سرمایه‎گذار وارد عرصه فعالیت می‎شوند اما در واقع سرمایه‎بر هستند، یادآور شد: واحدهای تولیدی باید قدر بنگاه اقتصادی که دارند بدانند، نرخ تورم نقدینگی صنعت‎گران را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از یک بُعد تحریم برای ما یک نعمت است و براساس گزارشات رسیده، واحدهای تولیدی با شدت تحریم‎ها سودآوری خوبی داشتند، اذعان کرد: برخی خسارت‎ها بر اثر تحریم‎ها ناخواسته به بنگاه‎های تولیدی وارد می‎شود که خارج از ذارده مدیران است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان ابراز کرد: از سال 1390 تا کنون یک هزار و 200 درصد افزایش تورم ارزی داشتیم و یک‎هزار درصد  در حوزه سرمایه‎گذاری ریالی شاهد تورم بودیم.

چوپانی تأکید کرد: در سیل اخیر واحدهای صنعتی سیل‎زده بیش از یک و نیم متر در سیلاب بودند و دولت رد روز نخست اعلام کرد که خسارت‎ها را جبران می‎کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده و به طور قطع این واحد دیگر نمی‎تواند سرپا بماند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار