شهردار گنبدکاووس گفت: مرکز جمع‌آوری متکدیان به وسعت یک‌هزار و 600 مترمربع وسعت و 260 مترمربع زیربنا هفته آینده افتتاح می‌شود.

مرکز جمع‌آوری متکدیان گنبدکاووس هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور طعنه‌گنبدی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی  پیشگیری و مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: مرکز جمع‌آوری متکدیان از سال‌های گذشته در دستور کار بود که کمبود اعتبارات مانع از تکمیل این پروژه شده بود.
وی افزود: این مرکز در ورودی شهر از سمت آزادشهر واقع شده و یک‌هزار و 600  متر مربع وسعت و 260  مترمربع زیربنا دارد که 80 متر مربع آن برای معتادان گمنام و 180 مترمربع آن نیز برای افراد کارتن‌خواب در اختیار «موسسه مهرآفرینان جوان» قرار می‌گیرد.
شهردار گنبدکاووس گفت: عرصه ی نیز در خیابان «شکوفه شهر» برای ساماندهی افراد کارتن‌خواب سطح شهر اختصاص دادیم که در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
* 2 لابراتور ساخت «شیشه» در گنبدکاووس منهدم شد
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: با همکاری نیروهای خدوم انتظامی دو لابراتور ساخت شیشه در گنبدکاووس منهدم شد و در این راستا پنج دستگاه خودرو و 86 کیلو و 200 گرم مواد پیش‌ساز موادمخدر و «شیشه» کشف شد که اگر این فرایند انجام می‌شد بیش از 100 کیلوگرم مواد افیونی «شیشه» وارد چرخه بازار می‌شد.
محمود علیفر اظهار کرد: تاکنون 11 طرح ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهر اجرا شده و 109 معتاد متجاهر و خرده‌فروش و 78  هزار انواع داروی غیرمجاز مانند شربت و قرص متادون کشف و ضبط و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه تصریح کرد: طرح مقابله و پاکسازی نقاط آلوده در حوالی مدارس و دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد که با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه  درباره عملکرد حوزه سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی 6 ماهه امسال گفت: غربالگری 39 هزار و 908 نفر در حوزه سلامت روان، غربالگری 15 هزار و 305 نفر در حوزه سلامت اجتماعی و ارزیابی استرس حاد بحران ناشی از سیل برای 477 نفر انجام شد.
فرهاد بدیعی اظهار کرد: 154 دوره مهارت زندگی به تعداد 2 هزار و 837 نفر، 59 دوره فرزندپروری به تعداد یک‌هزار و 430 نفر و ویزیت روان‌شناسی به تعداد یک‌هزار و 435 نفر در محلات آسیب‌پذیر شهرستان صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در این مدت 7 هزار و 267 سرنگ و سرسوزن در مراکز کاهش آسیب مردان توزیع و 181 نفر آموزش دیدند همچنین 218 نفر از خانم‌های آسیب‌پذیر نیز از مرکز کاهش آسیب ویژه زنان خدمات دریافت کردند.
* مدیران دستگاه اجرایی برای پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ایده‌پردازی کنند
فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر مشارکت مدیران اجرایی به ویژه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: انتظار می‌رود مدیران در این جلسات در بحث‌ها و گفتگوها وارد شده و مشارکت داشته باشند.
عبدالقدیر کریمی اظهار کرد: برای رفع مشکلات حوزه آسیب‌های اجتماعی مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیران سایر شهرستان تبادل‌نظر و تجربیات داشته و در این زمینه ایده‌پردازی کنند.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران شهرستان با هماهنگی و همکاری بیشتر با یکدیگر از جزیره‌ای عمل کردن به منظور رعایت اصل صرفه‌جویی و عدم موازی‌کاری بپرهیزند.

* پاکسازی محیط‌های اجتماعی در حوالی دانشگاه‌ها و مدارس در دستور کار قرار گیرد
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و مبارزه با موادمخدر و این آسیب‌ها، پاکسازی محیط‌های اجتماعی در حوالی دانشگاه‌ها و مدارس در دستور کار قرار گیرد.
وی افتتاح مرکز جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها توسط شهرداری را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: می‌توان با همکاری همه دستگاه‌ها و مدیران گنبدکاووس را به لحاظ یکی از شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در راستا مبارزه با آن و موفقیت در این  زمینه برند کرد.
در این جلسه فرماندار از فرمانده نیروی انتظامی به سبب تلاش‌ها و موفقیت‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی  و مبارزه با مواد مخدر تجلیل کرد.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار