مدیر امور فرهنگی، اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از فعالیت ۱۶ خانه فرهنگ در این شهر خبر داد و افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه گروه‌های مختلف سنی از جمله سالمندان از مهم‌ترین برنامه‌های این مراکز است.

فعالیت ۱۶ خانه فرهنگ در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ قاسم قاسمعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روز جهانی سالمند از فعالیت ۱۶ خانه فرهنگ دراین شهر خبر داد و اظهار کرد: تکریم سالمندان و ارایه خدماتی مناسب و ویژه این گروه سنی در حوزه قوانین و مقررات سازمانی از مهم‌ترین وظایف مدیریت شهری است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی با هدف تبیین اصول رفتار صحیح با سالمندان و ارتقاء سلامت آنان در خانه فرهنگ پرسش شهرداری این شهر خبر داد و عنوان کرد: در این کارگاه و کلاس‌های آموزشی دیگری که به این منظور برگزار می‌شود راهکارهایی درباره پیشگیری از پیری زودرس، نشاط اجتماعی و رفتار صحیح با سالمندان ارایه می‌شود.

مدیر امور فرهنگی، اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان با اشاره به اهمیت تغذیه دوران سالمندی، خاطرنشان کرد: در کارگاه آموزشی که در خانه فرهنگ غدیر و به مناسبت روز جهانی سالمند برگزار شد، اصول تغذیه دوران سالمندی، خطرات پوکی استخوان و راه‌های پیشگیری از آن آموزش داده شد.

قاسمعلی ادامه داد: به منظور آموزش راهکارهای پیشگیری و کنترل دیابت به شهروندان، کارگاه آموزشی "گامی برای کنترل دیابت" در خانه فرهنگ یاسین شهرداری برگزارشد.

وی تصریح کرد: در این هفته ۱۰ کارگاه آموزشی با موضوع سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌های جسمی، روانی در دوران سالمندی برگزار و علاوه بر آن با نصب پنج عدد بنر در شهر جایگاه سالمندان در نظام اجتماعی و خانواده تبیین می‌شود.

مدیر امور فرهنگی، اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از نصب ستگاه‌های ورزشی برای سالمندان در پارک‌های این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول سال ورزش صبحگاهی ویژه سالمندان در سالن این سازمان و پارک شهرک فرهنگیان برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار