مسوول روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان از دستگیری شکارچی غیرمجاز کبک در یکی از زیستگاه‌های جنگلی شهرستان کردکوی در غرب استان خبر داد.

شکارچی غیرمجاز کبک در گلستان دستگیر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ ناصر جعفری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از این شکارچی غیرمجاز ۴ لاشه کبک و یک قبضه سلاح شکاری بادی تقویت شده  از نوع "بنچ رست"  کشف و متهم با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: جریمه ناشی از شکار غیرمجاز هر قطعه کبک دو میلیون ریال است که شکارچی غیر مجاز باید فارغ از جزای نقدی و حبس احتمالی به سبب شکار غیرمجاز، پس از  صدور دادنامه قضایی آن را بپردازد .

شکارچیان، کبک را به خاطر زیبایی و صدای دلنشین آنها زنده گیری کرده و در محیط های خانگی نگهداری می کنند که این امر باعث از بین رفتن قدرت باروری و زاد و ولد این پرنده می شود.

شهرستان کردکوی به سب دارا بودن زیستگاه های جنگلی حیات وحش از جمله منطقه حفاظت شده جهان نما میزبان خیل بیشماری از جانوران است .

منطقه حفاظت شده جهان نما با وسعتی بیش از ‎ ۳۰هزار هکتار در حوزه گرگان و کردکوی واقع است که حدود ۲۰ هزار هکتار آن در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی قرار دارد.

 این منطقه دارای حیات وحش غنی شامل گونه‌های کمیاب و در معرض خطر است که برخی گونه‌های مهم آن خرس قهوه‌ای، روباه، شوکا، خوک وحشی، گربه جنگلی. سیاه گوش و پلنگ است.

پرندگان بومی و مهاجر این منطقه از جمله انواع دلیجه، عقاب، سارگیه، قرقی، کبک، تیهو، بلدرچین، قرقاول، کرکس، هما، کبوتر جنگلی، شاهین، فاخته و توکا دیگر زیبایی های منطقه حفاظت شده جهان نما هستند.

شهرستان کردکوی با افزون بر ۷۵ هزار نفر جمعیت در غرب گلستان و در فاصله ۲۷ کیلومتری گرگان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار