مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در این جشنواره اهمیت مخاطب‎شناسی در قصه‎گویی‎ها کمرنگ بود، گفت: خلاقیت تنها در شیوه قصه‎گویی نیست و در انتخاب قصه‎ها نیز باید لحاظ شود.

اهمیت مخاطب‎شناسی در قصه‎ گویی ‎ها پررنگ شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ افسون امینی شب گذشته در آیین اختتامیه بیست‎و دومین جشنواره بین‎المللی قصه‎گویی منطقه پنج کشور در گلستان اظهار کرد: استقبال خانواده‎ها از جشنواره قصه‎گویی بی‎نظیر بود و تاکنون شاهد چنین استقبالی در دیگر استان‎ها نبودم.

وی تصریح کرد: در جامعه‎ای زندگی می‎کنیم که حرف نخست را در خانواده‎ها، نظام آموزشی می‎زند و متأسفانه نظام آموزشی نیز قصد تغییر ندارد گرچه شعار تغییر می‎دهد، در چنین جامعه‎ای اتفاقی نمی‎افتد مگر آنکه خودمان خواستار تغییر شویم.

* متأسفانه نظام آموزشی جلوی رشد عاطفی تخیل و استعداد را می‌گیرد

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد: وقتی والدین اولویت دانش‎آموزان را درس قرار می‎دهند اتفاقی برای فرهنگ جامعه نمی‎افتد.

امینی با بیان اینکه متأسفانه نظام آموزشی جلوی رشد عاطفی تخیل و استعداد را می‎گیرد، یادآور شد: آموزش و پرورش دانش‎آموزان را نیمه خالی لیوان می‎بیند که باید با متون درسی اعم از شیمی، فیزیک، ریاضی و ... پر شود اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانش‎آموزان را لیوان پُر می‎بیند که باید استعدادهای آن خالی شود.

وی با بیان اینکه خانواده‎ها فرزندان را زیر بار کلاس‎های آموزشی و کنکور خرد نکنند، خاطرنشان کرد: والدین در کنار کانون پروش فکری بایستند و به فرزندان خود فرصت دهند فارغ از نظام آموزشی بتوانند رشد کنند.

* قصه‎گوها باید به سراغ خلاقیت در متن قصه‎ها حرکت کنند

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در این جشنواره اهمیت مخاطب‎شناسی در قصه‎گویی‎ها کمرنگ بود، بیان کرد: مهم است که مخاطب قصه را بشنود و برای آن وقت بگذارد، خلاقیت تنها در شیوه قصه‎گویی نیست و در انتخاب قصه‎ها نیز باید لحاظ شود.

امینی با بیان اینکه قصه‎گوها باید به سراغ خلاقیت در متن قصه‎ها حرکت کنند، تأکید کرد: در کنار ترویج قصه‎گویی باید به ادبیات قصه‎ها نیز توجه کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار