مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

محبوبی گفت: پیش بینی می شود پروژه عمرانی بزرگراه کردکوی، بندترکمن، آق قلا تا سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

پروژه بزرگراه «کردکوی-بندرترکمن-آق ‎قلا» سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «حسین محبوبی» روز (چهارشنبه ۶ آذر) در هفتمین جلسه شورای اداری کردکوی که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته مکاتباتی در خصوص تعریض محور جاده قدیم کردکوی به گرگان مطرح شد و با توجه به اینکه عمده روستاهای کردکوی به گرگان در بالادست جاده قرار دارند ضرورت اجرای این طرح بیش از پیش احساس می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان بیان کرد: جاده قدیم کردکوی به گرگان 15 کیلومتر است و برای سه بانده کردن این مسیر در هر کیلومتر سه میلیارد اعتبار نیاز است.

 

وی با بیان اینکه چهاربانده کردن بزرگراه کردکوی، بندترکمن، آق قلا در حال انجام است، افزود: پیش بینی می شود این پروژه عمرانی تا سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

محبوبی تصریح کرد: یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای آسفالت جاده روستای گردشگری «درازنو» اختصاص یافت و اقدامات لازم در این روستا حال انجام لست.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان به طرح تفصیلی و جامع اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته که طرح جامع برای کردکوی تهیه شد بیش از 160 هکتار از حوزه شهرستان کسر شده است.

 

وی یادآور شد: عملیات عمرانی پروژه ساخت پزشک قانونی کردکوی از سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود در هفته دولت سال آینده افتتاح شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز گفت: ساکنانی که در محدوده طرح هادی بودند و جدا شدند حقوق مکتسبه و مالکانه دارند و می توانند از حقوق مالکانه خود استفاده کنند. 

 

میرمحمد غراوی ادامه داد: براساس طرح جامع جدید کلیه اراضی املاک که براساس طرح جدید از شهر جدا شدند حقوق مکتسبه آنها در طرح جدید ابقاء می شود و تنها اجازه ساخت و ساز ندارند.

 

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار