تجری در خصوص پیشنهاد جابه جایی ساختمان اداری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بافت تاریخی، گفت: از این موضوع استقبال می کنیم چرا که مورد تقاضای ما نیز است.

استقبال میراث فرهنگی گلستان برای جابه جایی ساختمان اداری از بافت تاریخی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «احمد تجری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جابه جایی ساختمان اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از جمله موضوعاتی بود که از گذشته مورد تقاضای این اداره کل بوده است و اگر شرایطی برای انتقال اداره کل فراهم شود و در ساختمان هایی که بتواند نیاز اداری را برطرف کند مستقر شویم علاقمند هستیم که این انتقال اتفاق بیفتد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: در صورت چنین جابه جایی ساختمان هایی که در حال حاضر به عنوان مجموعه اداری به شمار می رود در اختیار فعالیت های گردشگری و فرهنگی قرار می گیرد.

تجری در خصوص پیشنهاد جابه جایی ساختمان اداری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از بافت تاریخی متذکر شد: از این موضوع استقبال می کنیم و این موضوع مورد تقاضای ما نیز است و امیدواریم بافت گرگان با وجود ابنیه شاخص تاریخی که دارد را با همکاری دستگاه های اجرایی، شهرداری و سرمایه گذاران به عنوان یک مجموعه پیوسته و منسجم آماده کنیم.

وی متذکر شد: با توجه به رویکرد شهرداری و شورای شهر و راه و شهرسازی که میراث فرهنگی نیز در کنار آنها برای احیای بافت تاریخی گرگان قدم برداشته آینده خوبی را برای بافت ارزشمند تاریخی گرگان متصور هستم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: موضوع پارک خودرو در روبه روی ساختمان اداری نیز با بحث جابه جایی این اداره کل برطرف می شود و اگر به سمتی ببریم که استفاده گردشگری شود این موضوعات نیز قابل حل خواهد بود.

تجری افزود: مالکیت این ساختمان که در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور دارد در اختیار اداره کل است.

وی در خصوص شرایط جابه جایی اداره کل میراث فرهنگی استان از بافت تاریخی گفت: در صورتی که نیاز اداری پرسنل و کارکنان میراث برآورده شود آمادگی برای جابه جایی بر اساس ضوابط قانونی وجود دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تاکید کرد: می توان از بناهای تاریخی در بافت گرگان استفاده بیشتری کرد و شهروندان بیشتری می توانند از این بافت تاریخی بهره مند باشند، با توجه به اینکه اعلام شد شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری این نظر را ارائه کرده از این مجموعه تشکر می کنم.

تجری یادآور شد: مجموعه شهرداری طرح های خوبی را در حوزه بافت تاریخی دنبال می کند و در حوزه احیای بافت تاریخی اقدامات خوبی انجام شده، در گرگان بافت تاریخی ارزشمندی داریم که ظرفیت گردشگری بالایی دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار