مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به آمادگی جمعی از طلبه‌های استان برای کمک به پرستاران گفت: مقدمات این کار فراهم شده و قرار است با آموزش‌هایی که به این طلبه‌ها داده می‌شود از توان آنان برای کمک به کادر پرستاری استفاده شود.

آمادگی طلبه‌های گلستانی برای نگهداری و پرستاری از بیماران کرونایی؛ اقامه نماز جماعت در همه مساجد لغو شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با تأکید بر به‌کارگیری توان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی استان برای کمک به کنترل و مهار بیماری کرونا اظهار داشت: اکنون جامعه در شرایط بحرانی به سر می‌برد و همه باید تلاش کنند و توان خود را به‌کار بگیرند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم. هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی استان نیز در کنار سایر بخش‌ها و نهادها مشغول انجام بخشی از وظایف هستند.

وی افزود: از هیئت‌های مذهبی خواستیم تا از برگزاری هر گونه مراسم جشن و سوگواری خودداری کنند. اقامه نمازهای جماعت نیز در مساجد شهر و روستا لغو شده تا مردم حضور کمتری در اجتماعات داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: علاوه براین برگزاری مراسمات مذهبی و مراسمات مربوط به درگذشتگان در مساجد استان لغو شده است. در عین حال از روحانیون و علما خواستیم حداکثر همکاری را با مراکز بهداشتی، اجرایی و خدماتی داشته باشند.

وی با اشاره به آمادگی جمعی از طلبه‌های استان برای کمک به پرستاران و نگهداری از بیماران خاطرنشان کرد: مقدمات این کار فراهم شده و قرار است با آموزش‌هایی که به این طلبه‌ها داده می‌شود، از توان آنان برای کمک به کادر پرستاری استفاده شود.

ولی‌نژاد بیان داشت: هیئت‌های مذهبی از چند روز گذشته کار ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد شهرها و روستاها را نیز در دستور کار قرار داده‌اند و عمدتا‌ً در هنگام شب‌ها که حضور و تردد مردم در بیرون از منزل کمتر است، این اقدامات را انجام می‌دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار