جا دارد تا نهاد های مربوط به حفط امنیت سایبری و کسانی که داعیه دار حفظ کرامت خانواده ها و تربیت نسل آینده کشور را دارند فکری به حال این محیط رها شده کنند.

محیط رها شده اینستاگرام محلی برای جولان ضد ارزش ها

به گزارش گلستان24؛ اینستاگرام ، شبکه ای تصویر محور که این روزها تبدیل شده به محلی برای جولان افرادی که بعضا در قید و بند هیچ  قانون و ارزشی نیستند. این رهایی از شروط حضور در یک اجتماع حقیقی باعث شده تا هرازگاهی افرادی باصطلاح  سلبریتی دست به کارهایی عجیب ، دور از عقل و گاهی غیر اخلاقی بزنند!

در سال های اخیر بارها و بارها در فضای این شبکه صحبت از کمپین هایی عجیب به میان آمده ، یک بار کاربران را درگیر تماشای چالش سطل آب یخ می کنند و یک بار همان سطل را پر از خاک کرده و بر سر خود می ریزند! گاهی چالش مانکن سرگرمی عده ای شده و گاهی هم چالش سوار و پیاده شدن از ماشین در حال عبور از خیابان! 

شاید تا اینجای ماجرا در یک اجتماع چنین رفتارهایی رخ دهد اما فرق این محیط بدون ناظر! با محیط واقعی که من و شما درش حضور داریم و اگر کسی خطایی هم انجام دهد فورا صدای جامعه در خواهد آمد ، در این مکان نه تنها صداها شنیده نمی شود بلکه پیش آمده صدها و یا میلیون ها طرفدار داعیه دار حمایت از شخص خاطی خواهند بود.

در این میان نام "  تتلو " ، خواننده ای که به واسطه حواشی ، ظاهر و نوع جبهه گیری ها و فعالیت های مختلف در شاخه های متنوع اعم از فرهنگ و سیاست و فوتبال و پرورش اندام! دیگر برای اکثر کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام آشناست ، این خواننده که مدتیست از ایران به کشوری دیگر مهاجرت کرده در آخرین اقدام خود با نوشتن چند استوری در صفحه شخصی اش از  دختران 15 تا 20 ساله خواست تا به محلی که خود نام آنجا را "حرم سرای سلطان" نامیده بیایند! انتشار این استوری‌‌ها، با واکنش منفی و شدید برخی کاربران  توییتر و روزنامه‌نگاران ایرانی و ترک مواجه شد و در نهایت به مسدود شدن اکانت تتلو در اینستاگرام انجامید.

حال سوال اینجاست چرا و چگونه در یک شبکه اجتماعی ، شخصی با چنین روحیات و نوع فعالیت ، خود را به جایی می رساند که رکورد پخش زنده اینستاگرام را در جهان می شکند و حتی تا تاریخ اردیبهشت 99 تعداد طرفدارانش به 4 میلیون نفر می رسد! (فقط در پیج اصلی خودش)؟

این یک سمت ماجرا و سمت دیگر آن این است که اینجا همان شبکه ای است که اگر نام یک  شهید یا مدافع حرم و حتی نام قهرمانی فرا منطقه ای مثل شهید حاج قاسم سلیمانی در آن برده شود در اولین زمان ممکن صفحه شما و محتوای بارگزاری شما توسط صاحبان این شبکه حذف خواهد شد!

جا دارد تا نهاد های مربوط به  حفط امنیت سایبری و کسانی که داعیه دار حفظ کرامت خانواده ها و تربیت نسل آینده کشور را دارند فکری به حال این محیط  رها شده کنند.

یادداشت: سید علی انصاریان

ارسال نظر

آخرین اخبار