بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نباید بیش از یک قسط از مشمولان طرح امهال اقساط وام های قرض الحسنه ماه های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ دریافت کنند.

جزئیات نحوه دریافت قسط وام قرض الحسنه توسط بانک ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ بعضی از بانک‌ها از حساب سپرده برخی از دریافت کنندگان قرض الحسنه که بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار در اواخر سال گذشته و به واسطه شیوع بیماری کرونا مشمول امهال اقساط ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ شده بودند، در خرداد ماه ۱۳۹۹ بیش از یک قسط برداشته کرده‌اند که این موضوع خلاف قانون تلقی می‌شود.

همانگونه که پیش‌تر طی بخشنامه‌های متعدد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی موظف‌اند اقساط تمام دریافت‌کنندگان قرض الحسنه که طی دوره مذکور سررسید می‌شود را در انتهای قرارداد و پس از از پایان دوره بازپرداخت اقساط دریافت کنند.

بانک مرکزی مجددا تاکید می‌کند، چنانچه از حساب سپرده دریافت کنندگان قرض الحسنه یا ضامنان آنها بابت اقساط امهال شده ماه های اسفند۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ برداشت شده است، اشخاص مذکور می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.cbi.ir نسبت به ثبت شکایات خود در سامانه «ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانکی» اقدام کنند.

با بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که در این خصوص مرتکب نقض مقررات شده باشند و رویه خود را در این رابطه اصلاح نکنند، بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی مقتضی می شود.

 

 
منبع: مشرق

 

ارسال نظر

آخرین اخبار