مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از دهیاران استان خواست برای توسعه روستاها به دنبال منبع درآمدی پایدار و جلب مشارکت مردمی در اجرای طرح ها باشند.

دهیاران گلستان برای روستاها درآمد پایدار ایجاد کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ علی نصیبی شامگاه چهارشنبه در آستانه فرار رسیدن ۱۴ تیرماه روز دهیار در جمع دهیاران استان اظهار داشت: روستاها برای رسیدن به توسعه پایدار نباید چشم به اعتبارات دولتی داشته باشند چون کمک های دولت به دهیاری ها بیشتر مرهم و مسکن است و پاسخگوی همه نیازها نیست

به گفته وی اکنون حدود ۶۰ درصد بودجه تخصیصی به دهیاری ها صرف امور عمرانی می شود.

نصیبی بر سرمایه گذاری در حوزه آموزش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی استان تاکید کرد و افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا تولید ۱۰ فیلم در ۱۰ فصل متناسب با ارتقای علمی این قشر در دست تهیه است.

وی به تهیه برنامه کاری برای دهیاری ها اشاره کرد و گفت: مطابق ماده ۲۷ قانون برنامه پنجساله ششم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است برای ۵ هزار روستای کشور برنامه تهیه کند که سهم گلستان از این تعداد ۱۱۹ روستا است.

وی بر مطالبه گری دهیاران استان در حل مسایل و مشکلات حوزه های مختلف از جمله بازنگری طرح هادی روستایی ، همکاری نکردن برخی دستگاهها برای صدور مجوز و توجه به فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

در این نشست ۲ تن از کارشناسان عمرانی و فرهنگی گلستان بر توجه بیشتر در معرفی فرهنگ روستا توسط دهیاران، توسعه محور شدن دهیاران و استفاده از ظرفیت افراد دانش آموخته و نخبه توسط دهیاران تاکید کردند.

همچنین در این نشست جمعی از دهیاران گلستان، مسایل و مشکلات حوزه شغلی و روستا را از جمله ،امنیت شغلی، بازنگری طرح هادی و تبدیل زمین زراعی به خانه باغ، مطرح کردند.

مطابق گزارش مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان در این استان ۹۰۸ دهیاری با ۹۳۵ شورای اسلامی فعالیت دارند که به ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری ساکن مناطق روستایی خدمات ارائه می دهند.

ارسال نظر

آخرین اخبار