پیدا شدن پیکر بی‌جان دختر کوهنورد مفقودشده اهل کرج در ارتفاعات جهان‌نمای کردکوی، اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های پارک روستایی قُرُق، سفر معاونین وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به استان و اهدا یک دستگاه سی‌تی‌اسکن از بهداشت جهانی به بیمارستانی در گنبد از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، همزمان با شامگاه عید غدیر خم و فرارسیدن عید امامت و ولایت، مردم مناطق مختلف استان گلستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، این عید خجسته را جشن گرفتند.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: حدود ۴۰۰ نفر در این استان فعالیت رسانه‌ای دارند که از این بین ۱۸۲ نفر در خانه مطبوعات عضویت داشته و ۲۰۸ نفر تحت پوشش بیمه خبرنگاری هستند.

**

دادستان عمومی و انقلاب کردکوی در غرب استان گلستان از پیدا شدن پیکر بی‌جان دختر کوهنورد مفقود شده اهل کرج در ارتفاعات جهان‌نمای این شهرستان خبر داد و گفت: جسد سها رضانژاد دختر ۲۷ ساله برای یافتن علت و زمان دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که طرح مطالعه ظرفیت‌سنجی اشتغال و توسعه پایدار توسط این اداره کل برای ۵۹۵ روستای استان مطابق برنامه ششم توسعه انجام شد.

**

به مناسبت هفته خبرنگار جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار با رییس و کارکنان مرکز دیدار کردند.

**

فرماندار گرگان با اشاره به ضرورت شتاب‌بخشی در ایجاد زیرساخت‌های پارک روستایی جنگلی قُرُق این شهر گفت که برای تکمیل این پروژه گردشگری، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

**

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت در سفر به گلستان ضمن حضور در جلسه ستاد تنظیم بازار از یک شرکت تولیدکننده ماسک بازدید و در مراسم بهره برداری از یک واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی آق قلا شرکت کرد.

**

کامبیز بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی. با حضور در گلستان از چند طرح توسعه کشاورزی در استان بازدید کرد.

وی به اتفاق سعید اسماعیل خانیان رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با دستاوردهای شرکت دانش بنیان، طرح های اصلاح نژاد دام و کارخانه تولید دام در ایستگاه تحقیقات چالکی گرگان آشنا شد.

**

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: طرح ابتکاری بانویار با هدف توسعه گردشگری، احیای صنایع دستی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی زنان در معرض مهاجرت در ۵۰ روستای کم برخوردار استان اجرا می‌شود.

**

هادی حق‌شناس استاندار گلستان برای دومین مرتبه در ٣۰ روز گذشته با حضور در مرکز ارتباطات مردمی سامد و از طریق تلفن ۱۱۱ به مسائل و مطالبات مردم استان پاسخ گفت.

**

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۴ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال وجوه مازاد بر هزینه ثبت نام در مدارس غیردولتی استان به والدین دانش‌آموزان بازگردانده شد.

**

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس گفت: سازمان بهداشت جهانی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال را برای کمک به درمان بهتر بیماران کرونایی به این بیمارستان اهدا کرد.

**

رییس‌کل دادگستری گلستان گفت: ۴۵ واحد تولیدی بخش کشاورزی استان پس از برگزاری نشست‌ تخصصی با دستگاه‌های مرتبط از جمله جهادکشاورزی و بانک کشاورزی و چاره‌جویی برای حل مشکلات به مدار تولید انبوه بازمی‌گردند.

**

رییس اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان مرزی با اقلیم خشک و نیمه بیابانی معادل ۴۰ درصد کل اراضی به شیوه‌های نوین آبیاری می‌شود.

**

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که بافندگان زیر پوشش این نهاد در استان امسال ۴۹۸ متر مربع فرش دستباف به ارزش ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال تولید کردند.

**

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه استخراج ید در این استان انحصاری نیست، گفت: اکنون سه شرکت دارای پروانه بهره‌برداری، ۱۳ شرکت دارای پروانه و ۹ شخص حقیقی، متقاضی استخراج ید در گلستان هستند.

هومن هادیان روز دوشنبه با بیان اینکه بزرگترین مشکل کارخانجات ید، پسآب آنها است بیان کرد: هنوز راه حل مشخصی برای تعیین تکلیف پساب ۳ کارخانه بهره بردار ید گلستان مشخص نشده اما راه هایی مانند ریختن در دریا و یا تزریق به زمین در دست بررسی است.

**

دومین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین به میزبانی استان گلستان شامگاه ۱۲ و ۱۳ مرداد به صورت مجازی و با اجرای آیین های سنتی ازدواج اقوام، اجرای موسیقی سنتی اقوام، اجرای استند آپ کمدی و برنامه های فرهنگی مختلف در گرگان برگزار شد.

**

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت که با هدف تسهیل در روند تولید و کمک به ایجاد اشتغال پایدار در سال جهش تولید، از ابتدای امسال تاکنون هیچ واحد تولیدی در این استان به دلیل مشکلات زیست محیطی و آلایندگی تعطیل نشد.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت: مشکلات زیست محیطی واحدهای تولیدی استان در صورت بی توجهی به هشدارها، ابتدا در جلسات شهرستانی و در صورت تداوم مشکلات در جلسه ویژه کارگروه تسهیل بررسی و برای رفع آن چاره جویی خواهد شد.

**

استاندار گلستان در آیین صدور اسناد مالکیت بنیاد علوی در آق قلا اظهار داشت: در حال حاضر میزان ثبت سند در این استان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است که تلاش می کنیم صدور اسناد قطعی املاک شهروندان در زمانی کوتاه به سرانجام برسد.

هادی حق شناس گفت: با اجرای عملیات اجرایی طرح صدور سند املاک بنیاد علوی، مشکل ۴۰ ساله بدون سندبودن برخی منازل واقع در  ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان برطرف خواهد شد.

وی افزود: ۱۲۸ هزار واحد از مجموع ۲۲۸ هزار مسکن روستایی گلستان با جمعیت ۵۱۲ هزار نفر و همچنین ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر که اسناد آن متعلق به بنیاد علوی است از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

**

دبیر مجمع نمایندگان گلستان مدعی شد که بودجه این استان در تناسب با سایر استانها و شاخص‌های موجود کشور کم و در برخی حوزه‌ها ناچیز در حد عدد صفر است.

رحمت اله نوروزی در شورای اداری گلستان اظهار داشت: در حوزه‌هایی همچون انرژی و نیز طرحهای توسعه‌ای قرارگاه خاتم الانبیاء بودجه استان بسیار ناچیز است هرچند برای جبران آن اخیرا اقداماتی انجام شده است.

**

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون گلستان به همراه هفت منطقه آزاد دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و به احتمال زیاد همین هفته در مورد آن رای گیری می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار