دبیر هیئت سوارکاری استان گلستان و مدیر اجرایی مسابقات اسبدوانی کشور گفت: به علت افزایش قیمت ارز، تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، ارسال نمونه آزمایش دوپینگ مسابقات اسبدوانی با دشواری مواجه است.

ارسال نمونه آزمایش دوپینگ مسابقات اسبدوانی کشور به دشواری انجام می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حکیم ایگدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: کورس‌های اسبدوانی کشور با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مالکان، مربیان و عوامل اجرایی و بدون حضور تماشاگران در استان گلستان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

ایگدری با اشاره به عدم حضور تماشاگران در این رقابت‌ها گفت: باید از علاقمندان به اسبدوانی تشکر کنم که در مسابقات حضور پیدا نمی‌کنند، در منازل می‌نشینند و از طریق اینترنت رقابت‌ها را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با این روش سعی می‌کنیم با کسب درآمد در آینده‌ای نزدیک جوایز را به همان میزان قبلی پرداخت کنیم.

به گفته دبیر هیئت سوارکاری استان گلستان، تست دوپینگ از تمامی اسب‌های اول و دوم ادوار رقابت گرفته می‌شود و نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های خارج از کشور ارسال می‌شوند.

ایگدری تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی قیمت ارز، تحریم‌ها و شیوع کرونا ویروس، ارسال نمونه‌ها به دشواری انجام می‌شود و همه تلاش ما این است که تعداد اسب‌های دوپینگی کاهش پیدا کند.

مدیر اجرایی مسابقات اسبدوانی کشور اظهار داشت: البته مربیان هم با اجتناب از پدیده شوم دوپینگ که اغلب از روی ناآگاهی صورت می‌گیرد ما را در این امر مهم یاری کنند.

لازم به ذکر است، هفته سوم کورس اسبدوانی پائیزه کشور روز جمعه 4 مهر با حضور 49 رأس اسب در 6 دور 1000 و 1200 متری در شهرستان آق‌قلا برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار