حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بحران کرونا، محدویت هایی ایجاد شد که موجب شد، امکان حضور زائران به عتبات مقدس فراهم نشود،گفت:امسال هزینه های مواکب اربعین حسینی در جهت توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه صرف خواهند شد.

صرف هزینه های مواکب اربعین حسینی در جهت کمک های مومنانه

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «سید محمد کاظم موسوی متقی»  با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در دو هزار امامزاده کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: در سالهای گذشته با توجه به ظرفیتی که سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان و بقاع  متبرکه در اختیار داشت،اقدام به برپایی بیش از 107 موکب در داخل کشور و مبادی ورودی کشورهای عراق و پاکستان و در مرزهای چزابه، میرجاوه، مهران، خسروی، شلمچه و زاهدان نمود و خدمات شایان  توجه ای در راستای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) انجام شد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امسال با توجه به شرایط بحران کرونا، محدویت هایی ایجاد شد که موجب شد، امکان حضور زائران به حرم ها، عتبات مقدس و کشور عراق میسر نشود و مواکب اربعین امسال در کشور در قالب رزمایش مواسات خدمت رسانی کنند.

 

 حجت الاسلام موسوی متقی به برنامه های روز اربعین حسینی در دوهزار امامزاده کشور اشاره کرد و گفت: در روز اربعین حسینی  زائران و عزاداران سیدالشهدا(ع) در امامزادگان واجب التعظیم حضور می یابند و با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا، همانند دهه اول محرم در فضاهای باز و صحن های امامزادگان اقدام به برپایی مراسم عزاداری خواهند کرد و در همین راستا صحن های بقاع متبرکه مفروش و مهیا برای حضور عزاداران خواهد شد.

 

 وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که زائران  با ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این مراسم حضور یابند، ضمن اینکه تب سنجی نیز در ایستگاههای سلامت امامزادگان از زائران انجام خواهد شد.

 

 حجت الاسلام موسوی متقی قرائت زیارت اربعین،سخنرانی، مرثیه سرایی و اقامه نماز جماعت را بخشی از ویژه برنامه اربعین حسینی در امامزادگان و بقاع متبرکه نام برد و تصریح  کرد: تولید کلیپ صوتی و تصویری و برنامه حس مشترک از جمله برنامه های فرهنگی به مناسبت اربعین حسینی است.

 

وی ادامه داد: امامزادگانی که موقوفاتی پیرامون اطعام حسینی دارند، نیز اطعام حسینی  را به صورت بسته بندی و بارعایت پروتکل های بهداشتی به زائران تقدیم خواهند کرد.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: علاوه برآن مواکبی که همه ساله درمسیر پیاده روی اربعین اقدام به برپایی موکب پذیرایی و خدمت رسانی می کردند، امسال هزینه های مواکب را در جهت توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه صرف خواهند کرد.

 

 حجت الاسلام موسوی متقی اضافه کرد: در دهه اول ماه محرم به دلیل آنکه بسته های معیشتی از محل درآمد موقوفات تامین می شد، 250 هزار بسته که هر بسته نیز به ارزش 400 هزار تومان بود، میان نیازمندان توزیع شد و در مجموع 100 میلیارد تومان کمک مومنانه انجام شد، برای دهه سوم ماه صفر نیز بنا داریم که انجام این کمک های مومنانه را با مشارکت های مردمی در دستور کار قرار دهیم.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های دهه وقف که از 25 مهر ماه آغاز می شود، گفت: برگزاری همایش، نشست های تخصصی  به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی با  تعداد کمی مدعو، محقق و برگزاری همایش به صورت ویدئو کنفرانس بخشی ازبرنامه های تدارک دیده شده برای دهه وقف است.

 

 

منبع : شبستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار