رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه مشاغل روستایی و عشایری 434 طرح به مبلغ 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و 719 نفر اشتغالزایی شدند.

434 طرح روستایی و عشایری 500 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدی بدراق‌‌‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در حوزه مشاغل روستایی و عشایری ۵۴۶ طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۶۶ نفر مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۳۴ طرح به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و ۷۱۹ نفر اشتغالزایی شدند.
وی تصریح کرد: طرح‌های آقای «فرج‌اللهی» و «آذر سان هیرکان» که در حوزه روستایی به مبلغ جمعا 236 میلیارد تومان  اشتغالزایی شده جدا از 434 طرح تخصیصی بوده و به عنوان طرح‌های ملی تسهیلات دریافت کردند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در حوزه تسهیلات فراگیر خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۱۶ طرح با اعتبار حدود ۲۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸۸ نفر مورد بررسی قرار گرفته و از این تعداد ۱۰ طرح با اعتبار ۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۴ نفر تسهیلات یارانه‌ای ۱۵ تا ۱۸ درصد از محل تبصره ۱۸ دریافت کردند.
وی افزود: طرحی دیگری مربوط به حوزه بهداشت و درمان در حال بررسی بوده که در صورت تایید نهایی ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهد کرد.
بدراق‌نژاد از تحقق ۴۸ درصدی تعهد اشتغال امسال خبر داد و گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان گنبدکاووس ۴ هزار و ۴۲۰ نفر است که تا به امروز نام ۲ هزار و ۱۶۸ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده و ۴۸ درصد اشتغال شهرستان محقق شده است.
وی بیان داشت: از مجموع ۱۱۹ فارغ‌التحصیل دانشگاهی که در حوزه یارانه دستمزد در گلستان که کارفرمایان جذب کردند بالاترین آمار یعنی ۸۴ نفر مربوط به شهرستان گنبدکاووس بوده و سهمیه شهرستان در این حوزه آزاد و به صورت شناور است.

* تاکنون ۲ هزار پرونده با پرداخت 180 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا در گنبدکاووس تشکیل شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی «طرح کارورزی» را مهمترین طرح اشتغالزایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت در گلستان در حال اجرا است و گنبدکاووس بعد از گالیکش و کلاله با جذب ۱۴ فارغ‌التحصیل دانشگاهی با مدرک لیسانس و بالاتر در جایگاه سوم استان قرار دارد.
وی در حوزه پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا گفت: تاکنون ۲ هزار پرونده در این راستا تشکیل و بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار