معاون شیلات گلستان:

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۶۰ تن گوشت و پنج تن خاویار در گلستان فعال است که این رقم در سال جاری دو برابر می شود.

5 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با تولید پنج تن خاویار دراستان فعال هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمود سقلی اظهارکرد: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت اسمی ۶۰ تن گوشت و پنج تن خاویار در استان فعال بوده که این رقم در سال ۱۴۰۰ با اضافه شدن چهار مزرعه دیگر به چرخه تولید، دو برابر می شود.

وی افزود: ۱۰ مرکز دیگر با اخذ پروانه تاسیس در شرف آغاز پرورش ماهیان خاویاری در استان هستند که از این تعداد چهار مرکز، با ۳۰ الی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک در سال جاری شروع به کار می کند.

سقلی با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان راه اندازی مزارع منفرد پرورش ماهیان خاویاری در استان افزود: همچنین ۶ متقاضی دیگر موافقت اصولی خود را در این زمینه دریافت کرده و در حال پیگیری و دریافت استعلامات اداری هستند.

وی با اشاره به جایگاه مهم تولید ماهیان خاویاری در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: پرورش ماهیان خاویاری جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی شیلات گلستان است که با توجه به کاهش چشمگیر این گونه ارزشمند دریای خزر، تلاش های گسترده ای در گلستان، به عنوان خاستگاه ماهیان خاویاری کشور، جهت رونق دوباره این صنعت در حال انجام است.

سقلی گفت: در همین راستا راه اندازی مزارع منفرد پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان های مختلف استان و ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در گمیشان، جهت ایجاد اشتغال، کاهش صید غیرمجاز و رونق اقتصادی منطقه، در اولویت شیلات قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار