مدیرکل زندان‌های استان گلستان گفت: خیران در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد در گنبدکاووس، بیش از یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال کمک کردند.

خیران گلستانی بیش از یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

به گزارش گلستان 24، محمود امینی ظهر امروز در حاشیه جشن گلریزان در گنبدکاووس اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان جشن گلریزان با حضور شماری از خیران استان گلستان در گنبدکاووس برگزار شد و خیران یک میلیارد و 188 میلیون و 200 هزار ریال در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک کردند.

وی افزود: آمار زندانیان استان گلستان 5 هزار و 90 نفر است که از این میزان  319نفر زندانیان جرائم غیرعمد هستند و شامل تصادف، مهریه، نفقه، بدهی مالی و چک می‌شود.

مدیرکل زندانهای استان گلستان تصریح کرد: براساس احکام دادگاه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد 140میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان، با کمک خیرین بتوانیم تعداد 100 نفر از این زندانیان را آزاد کنیم.

امینی همچنین گفت: در سه ماه نخست امسال 14 میلیارد ریال از منابع کشوری و از صندوق تامین خسارت‌های مالی 53 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان گلستان آزاد شدند.

وی هدف از برگزاری این گلریزان و جمع‌آوری کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را، در راستای کمک به خانواده‌های مقتول و آسیب‌دیده در این جرائم و کمک به زندانیان اعلام کرد.

مدیرکل زندان‌های گلستان همچنین به برخی فعالیت‌های فرهنگی و آموزش‌های ویژه زندانیان اشاره کرد و گفت: از سال‌های گذشته آموزش‌هایی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ویژه زندانیان در زندان‌ها آغاز شده که به تناسب مدت تحمل زندانی حرفه‌هایی آموزش داده می‌شود تا بتوانند پس از آزادی به عنوان حرفه در اشتغال از آن بهره‌مند شوند.

امینی افزود: در راستای تسهیل در ایجاد اشتغال و کمک مالی، به این زندانیان تسهیلات هم داده می شود.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار