معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور :

معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: همه پروژه هایی که در منابع طبیعی اجرایی می شود چه در زمینه جنگل، چه مرتع و چه بیابان باید دارای نقشه مکان محور بوده تا قابل استناد و ارائه باشد.

همه پروژه های منابع طبیعی در بخش های مختلف اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار 24، مسعود منصور در دهمین جلسه ستاد بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: رصه های منابع طبیعی بسیار گسترده است و اقدامات زیادی در اقصی نقاط کشور انجام شده است اما مطابق آنچه که انجام شده به جامعه انعکاس داده نشده است.

 وی همچنین به نقش روابط عمومی در انعکاس عملکرد منابع طبیعی به افکار عمومی اشاره کرد و افزود: ابعاد تخصصی منابع طبیعی باید پررنگ دیده شود و مدیران و کارشناسان با حضور در مجامع مختلف و شورای اداری استان ها توانمندی ها و کارکردهای منابع طبیعی را مطرح کنند.

منصور گفت: گزارش شده است که دو روستا در استان گلستان بخاطر فرسایش خاک و پدیده گالی در آستانه جابجایی بوده و مردم روستا در حال مهاجرت بوده اند اما منابع طبیعی توانست با انجام عملیات آبخیزداری از جابجایی و مهاجرت روستاییان جلوگیری نماید، خب این اقدامات و کارکردهایی که منابع طبیعی و به طبع آن آبخیزداری انجام داده است ضرورت دارد به آحاد جامعه و مسئولین گفته شود.

 رییس سازمان جنگل ها از مدیران منابع طبیعی استان ها خواست هنگام حضور در سازمان برای ارائه گزارش عملکرد، نماینده ای از سمن ها یا تعاونی ها و انجمن ها را با خود همراه کرده تا با حضور در جلسه مشکلات و چالش هایی که در بخش منابع طبیعی وجود دارد یادآور شوند.

 بر اساس این گزارش، دقت در عقد قرارداد با پیمانکاران در طرح های منابع طبیعی، مستند سازی و اطلاع رسانی از عملکرد پروژه ها، پیگیری آموزش ماموران منابع طبیعی و ضابطین خاص در دادگستری استان ها و لحاظ نمودن ترسیب کربن در پروژه های جنگل، مرتع و بیابان از جمله مواردی بود که رییس سازمان جنگل ها در این نشست بر آن تاکید داشت.

 گفتنی است سازمان جنگل‌ها در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای تدارک دیده که در ذیل سه عنوان "تولید"، "پشتیبانی" و "مانع‌زدایی" ۱۴ اقدام راهبردی را اولویت‌گذاری کرده و در جلسات هفتگی به صورت مستمر پیشرفت استان‌ها را رصد می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار