نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت : نخستین اصل برای تحول آفرینی در استان، ترسیم افق چشم انداز توسعه گلستان از سوی استاندار است.

ترسیم افق چشم انداز توسعه از سوی استاندار

به گزارش خبرنگارگلستان 24، غلامرضا منتظری اظهار کرد :‌ استاندار گلستان باید با اتکا بر اسناد بالادستی  برش استانی سند توسعه استان را طراحی کند و آن را در جمع نخبگان و اصحاب رسانه استان ارایه کند، وقتی سند پیشرفت استان در جمع نخبگان و رسانه ها مطرح شود، بستر لازم برای مطالبه گری عمومی فراهم می شود.

وی بیان کرد :‌ ارایه این سند پیشرفت هم برای مدیران ، تعهد ایجاد می کند و هم به مردم این اجازه را می دهد تا راندمان کاری و توانمندی مدیران را ارزیابی کنند.

منتظری گفت :‌ برای توسعه گلستان باید ریل گذاری انجام شود، اگر افقی برای توسعه نداشته باشیم کار و تلاش انجام می شود اما نتیجه ها ثمر بخش نیست.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ملاک ارزیابی  و توانمندی مدیران استان میزان دست یابی و تحقق برنامه های تعیین شده در افق چشم انداز است.

وی به برخی از دغدغه های گلستان اشاره و اضافه کرد : تعیین تکلیف پروژه راه آهن گرگان مشهد یا گرگان به شاهرود، سرمایه گذاری برای دستیابی به منابع جدید آب آشامیدنی یا کشاورزی و برنامه ریزی برای گسترش گردشگری از جمله موضوعاتی است که باید  توسط استاندار جدید مدنظر قرار گیرد.

جلوی خام فروش محصولات گرفته شود

منتظری همچنین اشاره ای  به ظرفیت بالای گلستان در حوزه صنایع غذایی کرد و افزود :‌با وجود ظرفیت های مختلف در زمینه تولید محصولات باغی و زراعی ، خام فروشی مهمترین شیوه فروش است  اما باید استاندار گلستان  در این بخش   دست به یک انقلاب و تحول اساسی بزند.

 وی تاکید کرد: استاندار جدید گلستان باید هر چه سریعتر مقدمات انتخاب یک مدیر توانمند برای منطقه آزاد اینچه برون را در دستور کار قرار دهد،  تحولات مثبت در  منطقه آزاد اینچه برون بر مسائل سیاسی اقتصادی و اجتماعی استان اثرگذار است.

منتظری ادامه داد :  استاندار گلستان باید با تاسی از رییس دولت سیزدهم ،پاسخگویی به مردم را به عنوان یک اصل مهم عملیاتی کند که بهترین راهکار آن حضور در بین مردم است، سفر بین مردم و شنیدن دغدغه ها  و مشکلات مردم باید فراموش نشود.

وی بیان کرد: هنگامی که رییس جمهور با همه مشغله ها به طور منظم در مناطق مختلف کشور حضور می یابد و در بین مردم است استاندار هم باید چنین رویکردی داشته باشد و از این موضوع غفلت نکند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار