رئیس کمیسیون عمران مجلس:

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت همه‌جانبه در استمرار حمل و نقل هوایی تاکید کرد و گفت: 150 هواپیما در کشور داریم که پرواز می‎کنند و همین تعداد هواپیما نیز زمینگیر شدند.

150 هواپیما در کشور فعال و 150 هواپیما زمینگیر شدند / عملیات اجرایی راه‎آهن گرگان ـ مشهد آغاز می‎شود

به گزارش گلستان24، محمدرضا رضایی کوچی امشب در جلسه بررسی مسائل عمرانی شهرستان‎های کلاله، گالیکش، مراوه‎تپه و مینودشت که به منظور برقراری پروازهای پایدار فرودگاه کلاله برگزار شد، اظهار کرد: تلاش زیادی شده تا هواپیمای جدید خریداری و به ناوگان هواپیمایی کشور اضافه شوند.

وی بر ضرورت ارزیابی جدید از شاخص‎های محرومیت که مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده تاکید و تصریح کرد: بر اساس شاخص‎های محرومیت، اعتباراتی در کشور توزیع شده و برخی مناطق 20 الی 30 سال از ردیف‎های مختلفی بهره‎مند شدند و برخی استان‎ها نیز به دلیل برچسب برخورداری، از عدم توسعه‎یافتگی رنج می‎‎برند.

* فرودگاه کلاله زیرساخت خوبی دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اعتباراتی که امسال به مناطق محروم اختصاص می‎یابد در مقایسه با سال‎های گذشته افزایش خواهد یافت.

رضایی کوچی با بیان اینکه سهولت دسترسی به حمل و نقل هوایی را حق طبیعی مردم دانست و اظهار کرد: وقت مردم بسیار ارزشمند است باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان دسترسی برای آنها فراهم شود، فرودگاه کلاله زیرساخت خوبی دارد و میلیاردها تومان برای آن هزینه شده است نیروی انسانی و امکانات از جمله ظرفیت‎هایی است که نباید نادیده گرفته شود.

وی داشتن اراده‎ای قوی در مسئولان چهار شهرستان کلاله، گالیکش، مراوه‎تپه و مینودشت و اتفاق نظر مسئولان ارشد استان را در این قضیه به فال نیک گرفت.

* نامنظم بودن پرواز و محدودیت آن باعث عدم استقبال مردم می‎شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامنظم بودن پرواز و محدودیت آن باعث عدم استقبال مردم می‎شود، اظهار کرد: اگر پروازها هفته‎ای دو الی سه بار تنظیم شود پرواز پایدار اتفاق خواهد افتاد.

رضایی کوچی به وضعیت نامناسب درآمد مردم این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: ظواهر منطقه نشان می‎دهد که درآمد مردم بالا نیست با توجه به اینکه 50 درصد مردم این استان در روستاها زندگی می‎کنند فرودگاه منجر به توسعه یافتگی می‎شود.

وی بر لزوم توجه به توسعه متوازن تاکید کرد و گفت: امکانات و اعتبارات کشور باید به صورت متوازن در کشور توزیع شود اگر خدمات و امکانات نباشد مردم به کلان‎شهرها و تهران مهاجرت می‎کنند لذا باید خدمات نظام را در سراسر کشور توزیع عادلانه کنیم تا مردم در مناطق خودشان زندگی کنند.

* عملیات اجرایی راه‎آهن گرگان-مشهد آغاز می‎شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسائلی نظیر جاده و بهسازی روستاها جزو مطالبات مردم در این کمیسیون است در خصوص راه‎آهن گرگان-مشهد اظهار کرد: در این راستا در دوره گذشته مجلس پیگیری‎هایی صورت گرفت، ما مصمم هستیم که بتوانیم عملیات اجرایی راه‎آهن گرگان-مشهد را آغاز کنیم و از ظرفیت آستان قدس نیز استفاده خواهد شد.

به گفته رضایی کوچی، 400 هزار مهندس در حوزه عمران عضو سازمان نظام مهندسی هستند که به عنوان ناظر می‌توانند در ساخت و ساز کشور نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار