نماینده مردم غرب گلستان در مجلس:

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد اینچه برون، تحول اقتصادی عظیمی را در سطح گلستان ایجاد کرده و ضامن شکوفایی صادرات کشور خواهد بود.

منطقه آزاد اینچه برون سبب شکوفایی صادرات کشور خواهد شد

به گزارش گلستان 24، عبدالجلال ایری اظهار کرد: با تلاش مسئولان منطقه آزاد اینچه برون تصویب شد و بعد از انتخاب مدیر، این منطقه به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد استقرار مدیر در این منطقه، می‌توان به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی و آغاز فرآیند کار باشیم.

ایریبا بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون برعکس مناطق آزاد دیگر در کشور صادرات محور است، تصریح کرد: این مزیت باعث می‌شود تا این منطقه در سطح استان و کشور نقش مهمی را در توسعه اقتصادی ایفا کند.

وی گفت: با توجه به وجود راه‌های ارتباطی این ابن منطقه با آسیای میانه و نیازی که کشورهای همسایه گلستان برای تأمین مواد غذایی و کشاورزی دارند، می‌توان بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی را به صورت خام و فرآوری شده به این کشورها صادر کرد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی گلستان و وجود راه‌های ارتباطی ریلی، زمینی و جاده‌ای در این منطقه می‌توان شاهد شکوفا شدن صادرات در استان و کشور باشیم.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون تأثیر بسزایی در سطح اشتغال استان دارد، تصریح کرد: این منطقه، تحول اقتصادی عظیمی را در سطح استان ایجاد می‌کند و باعث توسعه صنایع کشاورزی و تبدیلی و همچنین کارخانجات گلستان می‌شود.

دولت زیرساخت‌های لازم را برای منطقه آزاد تجاری اینچه برون فراهم کند

ایری ادامه داد: البته هنوز تمامی بسترها و زیر ساخت‌های این منطقه آماده نشده است و باید دولت بسترها را به لحاظ زیرساختی آماده کند تا بتوانیم برای ادامه کار به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر راه آهن این منطقه به کشورهای «cis»، چین و سایر کشورهای آسیای میانه متصل بوده و همچنین بسترهای راه‌های زمینی هم فراهم شده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بهره برداری از راه ارتباطی دریایی تنها نقطه‌ای که تا به حال در این منطقه مغفول مانده است و امیدواریم با بهره برداری از راه «بندر سبز خزری» در گمیشان، حلقه کاملی از تمام زیرساخت‌ها در تمام بنادر ایران و جهان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در ابتدا برای احداث منطقه آزاد تجاری، ۶ نقطه مکان یابی شده بود که نهایتاً مجلس دهم آن را به یک نقطه رساند، در حال حاضر هم خواست مجمع نمایندگان استان، مردم و مسئولان بازگشایی و آغاز به کار این منطقه آزاد تجاری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار