مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت که امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های گازرسانی مناطق روستایی بویژه روستاهای کوهستانی، مرزی و دور افتاده، توسعه شبکه شهری و شهرک‌های صنعتی این استان اختصاص یافته است.

۲۴۰ میلیارد تومان امسال برای طرح‌های گازرسانی گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24، علی طالبی عصر دوشنبه در نشست خبری پس از بازدید از طرح گازرسانی به هشت روستای کوهستانی شهرستان آزادشهر اظهار کرد: با این اعتبار قرار است ۲۰ تا ۲۵ هزار مشترک جدید در گلستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند که تا الان حدود ۱۰ هزار مشترک جذب شدند.

وی با بیان اینکه گلستان ۹۹۹ روستای دارای قابلیت گازرسانی دارد که تاکنون به ۹۰۶ روستا گازرسانی شده است، افزود: از محل اعتبارات اشاره شده امسال گازرسانی به ۲۱ روستا در چهار شهرستان‌ "گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر و مراوه‌تپه" درحال انجام است ضمن اینکه ۱۸ روستای دیگر استان در مرحله طراحی، مناقصه و انتخاب پیمانکار هستند که تا پایان امسال عملیات گاز رسانی به آنها آغاز خواهد شد.

طالبی اضافه کرد: گازرسانی به ۳۰ روستای دیگر گلستان هم که به دلائل مختلف از جمله طرح جابجایی یا واقع شدن در حریم تاکنون از نعمت گاز بهره‌مند نشدند، پس از بررسی و انجام مطالعات لازم در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: شرکت گاز گلستان تلاش دارد، عملیات گازرسانی به روستاهای واجد شرایط باقی مانده را سال آینده آغاز کند تا درصد بهره‌مندی مناطق روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی که الان ۹۸ درصد است به ۱۰۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان همچنین بابیان اینکه درحال حاضر نرم کشوری برخورداری مناطق روستایی از نعمت گاز ۹۲ درصد است، ادامه داد: این شرکت در راستای وظایف محوله و تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی و با استفاده از منابع اعتباری تخصیصی و نیروی انسانی توانمند برای بهره‌مندی جمعیت واجد شرایط استان از نعمت گاز طبیعی تلاش می‌کند.

طالبی گفت: درحال حاضر شرکت گاز گلستان ۶۱۵ هزار مشترک (خانگی، تجاری، صنعتی و خدماتی) دارد که هم اکنون روزانه ۱۲.۷ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که باید تلاش شود حداقل ۱۰ درصد در مصرف این نعمت خدادادی صرف جویی کنیم.

وی بابیان اینکه امسال مشکلی در تامین گاز مورد نیاز مشترکان بالاخص در بخش خانگی گلستان نداریم، افزود: به دلیل واقع شدن استان در انتهای خط شبکه انتقال گاز و درصورت ایجاد برخی مشکلات احتمالی، گاز مصرفی واحدهای تولیدی، صنعتی و نیروگاهی استان با محدودیت مواجه خواهد شد که این واحدها باید از سوخت جایگزین (نفت‌گاز و مازوت) استفاده نمایند.

طالبی اضافه کرد: برنامه‌ریزی لازم برای واحدهای تولیدی، صنعتی و نیروگاهی گلستان جهت تامین سوخت جایگزین انجام شده و هم اکنون بخش قابل توجهی از آنها سوخت جایگزین برای مصرف ۱۵ روز تا ۲ ماه ذخیره کردند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان همچنین با تاکید دوباره بر ضرورت مصرف بهینه گاز توسط مشترکان بویژه از نوع خانگی آن، گفت: امسال تعرفه گاز مصرفی تا ۴۰۰ متر مکعب در ماه براساس گاز بهای سال قبل از مشترکان اخذ خواهد شد و مازاد مصرف و براساس پله‌بندی انجام شده هر پله ۴۰ درصد افزایش قیمت نسبت به سال قبل خواهد داشت.

وی درخصوص بدهی معوقه مشترکان شرکت گاز گلستان نیز بیان داشت: هم اکنون میزان این بدهی ۹۰۰ میلیارد ریال است که در صورت پرداخت به‌موقع آن، روند اجرای طرح‌های گازرسانی استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

طالبی همچنین گفت که امسال نیز مصرف گاز متناسب با ظرفیت تعیین شده برای مدارس، اماکن مذهبی و مدجویان کمیته امداد و بهزیستی گلستان رایگان است و آندسته از مددجویانی که اجاره نشین هستند می‌توانند با ارائه اجاره‌نامه معتبر به ادارات گاز هر یک از شهرستان‌های استان از مصرف رایگان استفاده نمایند.

همچنین حمیدرضا ملک حسینی فرماندار آزادشهر نیز در حاشیه عملیات گازرسانی به هشت روستای مناطق کوهستانی بخش "چشمه ساران" این شهرستان؛ با قدردانی از شرکت گاز گفت که پس از گازرسانی به این روستاها، تمامی ۵۲ روستای آزادشهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار