مدیر عامل شرکت دخانیات ایران:

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران گفت: سال 81 پای دو کمپانی به کشور باز شد و 75 درصد سهام بازار ما در اختیار آنان قرار گرفت و حوزه کشت توتون نیز به دلیل همین اهمال کاری تاراج کردند تا این کمپانی ها سود ببرند.

نزدیک به 75 درصد بازار توتون ایران دست  کمپانی های بیگانه است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد شیخان عصر امروز در آیین زنده ویدیو کنفرانس رونمایی بسته حمایتی از کشت و کشاورزان توتونکاران اظهار کرد: انهایی که از واردات توتون نفع می برند مانع کار ما هستند چون موافق آنها نیستیم و با مدل های مختلف به دنبال سنگ اندازی هستند.

وی افزود: در حوزه سیاست گذاری هم دچار نقصان هستیم باید اصلاح شود و چه کسی گفته است سیگار باید جزو صنایع غذایی محسوب شود و کجای دنیا این مساله اتفاق افتاده است.

شیخان گفت: امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و کشاورزان در خط مقدم این جنگ هستند و ما نیز کنار انها ایستاده ایم.

وی بیان کرد: 20 هزار خانوار شاغل در حوزه دخانیات به کمتر از 2 هزار نفر رسیده است و انتظار دارید با وجود مافیا در این بازار برکت به ایت کشت و صنعت برگردد.

شیخان افزود: امروز میخواهیم حلقه ناکارامدی، تحریم و نفوذ در این صنعت را با جدیدت بشکنیم.

محصولات ما در حوزه توتون وتنباکو ظرفیت صادرات دارند لذا قول میدهیم در سال جدید با حمایت از کشاورزان و خرید تضمینی با قیمت مناسب ، به کشت این محصول رونق دوباره ای ببخشیم.

وی اظهار کرد: چنانچه بهره مندی از تکنولوژی روز با روند کشت تنباکو پیوند بخورد در این حوزه بهترین محصول را تولید و صادر میکنیم.

شیخان با اشاره به اینکه در سال 97 دولت وقت پای خارجی ها را به صنعت تنباکوی کشور باز کرد، گفت: چرا باید زیر ساخت های صنعتی کشور برای بیگانگانی فراهم شود که وجود شان هیچ ودی را عاید کشاورزان و کشور نمیکند.

شیخان افزود: در حوزه سیاست گذاری دچار نفصان هستیم که باید اصلاح شود.

وی افزود: چه کسی گفته است که سیگار باید جزو صنایع غذایی باشد و این یعنی خط انحراف و نفوذ به اقتصاد توتون که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار