نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان از جمله محدود استان هایی است که امکان گسترش اراضی زیر کشت آن با انجام طرح زهکشی اراضی شوراه زار وجود دارد .

گلستان امکان گسترش اراضی زیر کشت شور را با انجام طرح زهکشی دارد

به گزارش گلستان 24، عبدالجلال ایری اظهار کرد: حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی واقع در شمال گلستان هر چند از منظر بافت خاک ، درزمره خاک های شور محسوب می شوند اما در صورت هدایت و انتقال آب دریای خزر امکان فعالیت کشاورزی در حوزه کشت شورورزی و کاشت محصولات شور پسند در آن وجود دارد .

وی افزود: در ماه های اخیر فعالیت های ثمربخشی از سوی دولت برای تسریع زهکشی اراضی شمالی گلستان انجام شده که نتایج آن در بخش اقتصاد کشاورزی شهرهای مرزی استان محسوس بود و انتظار داریم تخصیص اعتبارات این بخش کامل شود.

ایری گفت: انتظار داریم که مطالعات اجرایی انتقال آب خزر با اراضی شمالی گلستان در سفر رییس جمهور به استان مصوب شود که در آن صورت با افزایش اراضی زراعی اشتغال زایی در کشاورزی ۲ برابر خواهد شد.

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفر برای بخشی از مشکلات دیرین استان مانند پروژه گردشگری آشوراده و احیای خلیج گرگان چاره جویی خواهد شد

ایری گفت: انتظار داریم با سفر هیات دولت به گلستان عملیات اجرای لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان آغاز شود تا استان از تبعات یک تهدید بزرگ و کانون احتمالی ریزگرد در امان بماند .

وی با اشاره به پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای فاز دوم توسعه میگوی گمیشان گفت : انتظار است تا با حضور دکتر رییسی به منطقه ، روند تخصیص اعتبار شتاب بگیرد

ایری افزود : یکی از مباحثی که دراین سفر باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد به‌سازی جاده‌های استان است.

وی ادامه داد : جاده های استان به ویژه جاده بندرترکمن - گمیشان و بندرترکمن - آق قلا در شرایط بدی قرار دارند و همه ساله تعداد زیادی از مردم در حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند و خسارت های اقتصادی و اجتماعی زیادی به منطقه تحمیل می کند که امیدوارم با تخصیص اعتبار لازم این محورها استانداردسازی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار