معاون وزیر صمت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به سبب محدودیت در منابع اعتباری اعطای تسهیلات به همه واحدهای صنعتی متقاضی به منظور تامین سرمایه در گردش محقق نشده است که در این خصوص ستاد تسهیل هر استان می‌تواند با بهره‌گیری از منابع اعتباری در دسترس استان این کمبود را برطرف کند.

 محدودیت در منابع اعتباری موجب عدم پرداخت تسهیلات به همه واحدهای تولیدی

به گزارش خبرنگار گلستان24، علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شامگاه چهارشنبه در جلسه با مدیران حوزه صنعت در گلستان اظهار  کرد: اجرای تعهدات و مدت زمان قانونی یکی از تکالیف متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است یعنی به زبان ساده‌تر آنکه اگر بر اساس یک قرارداد حق بهره‌برداری زمین یک سرمایه‌گذار واگذار شد باید در مهلت قانونی نسبت به تکمیل ساخت وساز، نصب ماشین آلات، اخذ پروانه بهره‌برداری و تولید اقدام کند.

رسولیان تاکید کرد: در صورت عدم ایفای تعهدات شرکت، شهرک‌های صنعتی باید به خلع ید و بازپس گیری اراضی راکد مبادرت کنند.

وی تصریح کرد که راهبرد دولت بر آن است که پس از تامین زیرساخت‌های اولیه برای شهرک‌های صنعتی، اداره این مناطق صنعتی با نظارت دولت بر عهده خود صنعتگران باشد. 

رسولیان گفت: تامین زمین، آب، برق و گاز برای متقاضیان و سرمایه گذاران واقعی از وظایف و رسالت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، اما پس از این مرحله اداره این مناطق صنعتی باید به مدیران واحدهای مستقر در همان شهرک‌ها واگذار شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم گفت: استان گلستان ۱۳ شهرک صنعتی و ۱۱ ناحیه صنعتی دارد که مساحت مجموع آن ۲۱۰۵ هکتار است و تاکنون برای هزار و ۲۵۸ طرح، زمین به سرمایه گذاران طرف قرارداد واگذار شده است که ۸۲۲ مورد آن با  ۱۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی به بهره برداری رسیده است.

رضا شهمرادی افزود: از طرح های بهره برداری شده، ۶۱۲ واحد با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال و با ایجاد فرصت شغلی برای ۹ هزار و ۳۱۴ نفر، فعال بوده و ۲۱۰ واحد با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و با اشتغال سه هزار و ۸۱۲ نفر به دلایلی از جمله نبود نقدینگی، نبود بازار فروش، کمبود مواد اولیه، فرسودگی ماشین آلات‌ و اختلاف شرکا راکد هستند.

وی تصریح کرد: در بین شهرک ها و نواحی صنعتی تحت مدیریت، شهرک صنعتی اترک به سبب واقع شدن در منطقه آزاد تجاری اینچه برون از شرایط ویژه‌ای برخوردار است که حل دغدغه ها و چالش های فراروی این منطقه به عنوان یکی از مطالبات مدنظر در سفر رییس جمهور به استان پیگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار