وزیر راه و شهرسازی:

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخشی از اعتبارات آن محل اعتبارات شرکت راه آهن و مابقی از محل تهاتر نفت تأمین می‌شود.

تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های ریلی و راه آهن اینچه برون که یکی از مطالبات مردم گلستان بود در سفر رئیس جمهور به این استان رخ خواهد داد.

وی افزود: برای تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخشی از اعتبارات آن محل اعتبارات شرکت راه آهن و مابقی از محل تهاتر نفت تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مرز اینچه برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافت و در حوزه‌های ترانزیت، صادرات و واردات در سال ۱۴۰۰ رکورد تاریخ راه آهن را شکست.

قاسمی تصریح کرد: ترانزیت در کشور یک منبع درآمدی جدی بوده که علاوه بر مسائل مالی بر مسائل سیاسی و امنیتی هم تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه نویدی برای آبادانی و توسعه کسب و کارها است که به این جهت مرکز لجستیک اینچه برون در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طی توافقات بین شرکت راه آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این مسیر رو به افزایش خواهد بود و در این راستا افزایش بار موجب توسعه منطقه می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار