فرماندار شهرستان:

فرماندار کلاله گفت: چهار نقطه در مناطق روستایی شهرستان برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۳۰ مگاوات برق تعیین شده است.

۴ نقطه برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در کلاله تعیین شد

به گزارش گلستان 24، فرهاد شیبک در نشست برنامه ریزی جذب سرمایه گذار برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در این شهرستان اظهار کرد: باتوجه به محدودیت‌هایی موجود در حوزه انرژی، راه اندازی نیروگاه خورشیدی بهترین روش برای کمک به مدیریت بهتر برق و جلوگیری از قطعی آن در زمان پیک مصرف است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد و سازمان برنامه‌ریزی، امسال بودجه‌ای برای تامین چهار هزار مگاوات برق با بهره‌گیری از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در نظر گرفته شده است.

فرماندار کلاله ادامه داد: بر اساس این مصوبه با ایجاد نیروگاه خورشیدی در مناطق دورتر از محل پست توزیع یا دارای مشکل تامین و ضعف ولتاژ می‌توان به مدیریت مصرف انرژی کمک کرد.

شیبک تصریح کرد: مصرف برق این شهرستان در شرایط عادی ۶۰ مگاوات است که با تامین زمین با اولویت اراضی دولتی برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در چهار نقطه با ظرفیت ۳۰ مگاوات فشار کمتری به پست‌های توزیع وارد می‌شود.

وی اظهارداشت: نیروگاه‌های خورشیدی باید در نقاطی از شهرستان راه اندازی شود که ضمن رفع مشکل افت ولتاژ، زمینه جذب سرمایه گذاران در بخش کشاورزی آن نقطه را هم فراهم کند.

فرماندار کلاله از دستگاه‌های متولی خواست اراضی مورد نظر را شناسایی و مشکلات قانونی آن را رفع کرده و زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار