مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:سال گذشته ۱۵۵ مورد آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در گلستان شناسایی شد.

شناسایی ۱۵۵ مورد آبیاری مزارع با فاضلاب خام در استان

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا کابلی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۵۵ مورد آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در استان شناسایی شد که اخطاریه‌های مربوط به این تخلف به مالکان امر صادر و رونوشت اخطاریه‌ها برای دستگاه‌های نظارتی و متولی موضوع (سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت و محاکم قضایی) ارسال شده است.

وی افزود: آبیاری مزارع و زمین‌های کشاورزی با آب‌های آلوده یکی از مشکلاتی بوده که سال‌ها مورد توجه مسئولان قرارگرفته است چرا که این موضوع با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.

کابلی گفت: انواع سبزی، صیفی و محصولاتی که در اراضی کشاورزی مورد آبیاری با آب‌های آلوده تولید می‌شود، ممکن است بدون نظارت برشیوه آبیاری وارد بازار شوند و با مصرف آن سلامت افرادجامعه به خطرافتد.

وی گفت: پارسال در راستای حفاظت کیفی منابع آب، ۷۲۷ مورد صدور اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی و کشتارگاه‌ها وسنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله‌های ساختمانی وزباله‌های خانگی به حریم و بستر رودخانه‌های استان، به مالکان امر صادر شده است.

براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی مانند آلوده کردن آب آشامیدنی و توزیع آن، دفع غیر بهداشتی فضولات دامی و مواد زائد، تخلیه سموم در رودخانه‌ها و استفاده غیرمجاز از آب‌های آلوده یا پساب تصفیه خانه فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار