استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: گلستان یکی از 5 استان برتر کشور در زمینه پرداخت زکات است و پرداخت زکات یکی از راه های توسعه استان برای رفع محرومیت ها است.

گلستان یکی از 5 استان برتر کشور در زمینه پرداخت زکات است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه ظهر امروز در همایش زکات که در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگان  برگزار شد، اظهار کرد: در 970 روستای استان شورای زکات تشکیل شده است که تاکید میکنم همه  فرمانداران در این زمینه هم در شهرها و روستاها اهتمام ویژه برای تقویت این شوراها داشته باشند.

وی افزود: سرانه استان نسبت به میانگین کشوری بسیار پائین است و همین مساله بر زندگی مردم تاثیر بسزائی دارد.

استاندار گفت: پرداخت زکات و هزینه کرد آن برای توسعه همان منطقه ای که مردم زکات پرداخت کرده اند علاوه بر توسعه ، بودجه ها را به سمت دیگری از فعالیت های عمرانی در جهت پیشرفت استان سوق می دهد.

وی ادامه داد: چنانچه این همایش قبل از برداشت محصول برگزار شود تاثیرات مثمر ثمرتری در زمینه پرداخت زکات ها خواهد داشت.

زنگانه بیان کرد: همکاری جهاد کشاورزی و اداره غله استان با شورای عالی زکات نیز یکی دیگر از راه های افزایش زکات در گلستان خواهد بود.

وی گفت: 47درصدجمعیت استان روستایی هستند که 75درصد آنها جزو 5 دهک کمتر برخوردار هستند و 41درصد از جمعیت شهری استان نیز جزو 5دهک کمتر برخوردار هستند.

استاندار تاکید کرد: امسال برای تحقق اهداف تعیین شده، 90میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته که تا این لحظه 40 میلیارد تومان آن محقق شده است.

گفتنی است در این همایش رئیس  و معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور، نماینده ولی فقیه، علمای شیعه و سنی، مودیان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند و در پایان از مودیان ، موثران و مبلغان برتر حوزه زکات تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار