رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سند زمین پارک علم و فن آوری گلستان پس از سه سال صادر شد.


صدور سند زمین پارک علم و فن آوری گلستان

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها بر سر راه توسعه این شرکت‌ها را نداشتن فضا برای استقرار این واحد‌ها به علت بلاتلکیف ماندن سند پارک علم و فناوری استان، عنوان کردند و خواستار ورود دستگاه قضایی برای رفع آن شدند.

وی افزود: بررسی‌های ما نشان داد از سه سال پیش تا کنون اقدامات پارک فناوری گلستان برای صدور سند در پیچ و خم‌های اداری شرکت شهرک‌های صنعتی استان، بی نتیجه مانده بود که با دستور قضایی این مشکل رفع و سند برای ۱۶ هزار مترمربع زمین این پارک صادر شد.

آسیابی افزود: با صدور این سند، مشکل فضا برای استقرار واحد‌های تولیدی دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان که مهم‌ترین نیاز برای توسعه این شرکت‌ها بود، حل شد.

مدیر کل پارک علم و فناوری گلستان هم گفت: گلستان تنها استان کشور است که فضا برای در استقرار شرکت‌های تولیدی دانش بنیان نداشت که مهم‌ترین دلیل آن هم نداشتن سند زمین پارک علم و فناوری بود که امکان تفکیک و واگذاری آن به جوانان نخبه استان را نمی‌داد.

مهدی غفاری افزود: واگذاری زمین به قیمت ارزان‌تر و اقساطی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از جمله مزایای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری است که با صدور سند پارک فناوری استان و فراهم شدن امکان استقرار واحد‌های فناور در این پارک، از این پس شرکت‌های دانش بنیان استان هم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار