مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:با توجه به شدت خشکسالی در سال های اخیر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع نوار شمالی گلستان فقیر شده و نیازمند مدیریت برای اصلاح و احیا است تا از ورود ریزگرد صحرای قره قوم ترکمنستان به کشور جلوگیری شود .

فقیر شدن ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع نوار شمالی گلستان به دلیل خشکسالی/اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی سفر ریاست جمهور برای گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمید سلامتی صبح امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در هفته دولت ۱۶ طرح منابع طبیعی با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: اهداف از اجرای این طرح ها ، کاهش رسوب ، جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد پوشش گیاهی است.

سلامتی گفت:  از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گلستان در اسفندماه سال گذشته ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری مصوب شد.

وی اظهار کرد: تصویب این حجم از اعتبارات نشان دهنده عزم و باور جدی دولت سیزدهم برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی است.

سلامتی ادامه داد: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به استان ابلاغ شده که ۲۰ میلیارد تومان آن در بخش آبخیزداری و ۵ میلیارد تومان در حوزه مرتع و بیابان اختصاص یافته است.

وی گفت : از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم به گلستان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های اولویت‌دار تخصیص یافته و اجرای آن در دست اقدام است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: این گونه اعتبارات برای اجرای طرح های موردنیاز از جمله حفاظت، کاهش رسوب ، جلوگیری فرسایش خاک، جمع آوری آب سبز و ترزیق آن به منابع زیرزمینی، مقابله با بیابان‌زایی و حفظ مراتع هزینه می‌شود.

به گفته وی تولید نهال برای ایجاد پوشش مناطق بیابانی شمال استان در گنبدکاووس، مراوه تپه و آق قلا ، تکمیل حدنگاری عرصه‌های منابع طبیعی و خرید بذر مرتعی ویژه بیابان‌زدایی از جمله طرح‌های در دست اجرای منابع طبیعی گلستان از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم است.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار