مدیر صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی گلستان :

مدیر صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به برآورد تولید ۱۵ هزار تُن زیتون در سال زراعی جاری در استان، کارخانه های فرآوری برای خرید محصول آمادگی خود را اعلام کردند.

کارخانه‌های فرآوری زیتون گلستان آماده خرید محصول از باغداران هستند

به گزارش گلستان 24، نقی اسدی اظهار کرد: این استان ۲۰ واحد فرآوری زیتون با ظرفیت اسمی ۱۵ هزار و ۲۰۵ تُن در سال دارد که در حوزه های کنسروی و روغنی با ایجاد اشتغال برای ۱۲۶ نفر فعالیت دارند.

وی ادامه داد: برای خرید زیتون تولیدی پیش بینی شده در سال زراعی جاری،حدود 2 هزار ریال نقدینگی ( سرمایه در گردش ) مورد نیاز کارخانه‌های فرآوری محصول استان است.

اسدی تاکید کرد: پیشنهاد شده چنانچه سود مورد نظر باغداران و کارخانه های فرآوری زیتون در زمان عرضه و تقاضای محصول تامین نشود، از تعاون روستایی به عنوان ابزار حمایتی استفاده خواهد شد.

مدیر صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به پیگیری ارائه تسهیلات بانکی به کارخانه های فرآوری استان گفت: از ابتدای امسال، ۹۷ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ۱۸۴ میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه واحدهای زیتون به بانک های عامل استان معرفی شده است.

رییس انجمن زیتون کاران گلستان گفت: کارخانه داران منتظر اعلام قیمت توافقی زیتون هستند که تا یک هفته آینده مشخص خواهد شد.

مهدی صفری‌پور با تاکید بر حمایت بانک های عامل در اختصاص نقدینگی به کارخانه های فرآوری زیتون در استان، افزود: حمایت مالی از کارخانه داران ضروری است.

به گفته وی، سال زراعی قبل زیتون کنسروی در گلستان هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال و روغنی ۲۸۰ هزار ریال خریداری شد که به ترتیب نسبت به سال۹۰ حدود ۳۵ و ۲۲ برابر افزایش داشته است.

چندروز قبل برداشت زیتون کنسروی از باغات بارور استان گلستان در مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.

طبق گزارش مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان، در سال زراعی جاری، سطح باغات زیتون ایجاد شده هفت هزار و ۵۳۱ هکتار بوده و از این سطح پنج هزار و ۳۳۵ هکتار در سال جاری بارور هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار