استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: به لحاظ درآمد سرانه گلستان جز ۵ استان آخر کشور و تولید ناخالص استان تنها ۵۶ همت است و همچنین با توجه به اینکه ۷۵ درصد جمعیت روستایی و ۴۱ درصد جمعیت شهری گلستان جز ۵ دهک کمتر برخوردار هستند،ارتقا فعالیت بنیاد مستضعفان در گلستان منجر به اشتغال و محرومیت زدایی می شود

 ارتقا فعالیت بنیاد مستضعفان در گلستان منجر به اشتغال و محرومیت زدایی می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه در دیدار با مهندس فتاح اظهار کرد:  با توجه به حضور ارزشمند بنیاد مستضعفان در پروژه‌های محرومیت زدایی شهرستان مراوه تپه تقاضا داریم محرومیت زدایی در حوزه وشمگیر و انبارالوم نیز مورد توجه این بنیاد قرار گیرد، که البته بررسی‌های اولیه آن طی چند ماه گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: همراهی بنیاد مستضعفان در پروژه نهضت ملی مسکن شایسته تقدیر است و امیدواریم در ادامه نیز این همراهی مستدام باشد.

استاندار گفت: متاسفانه طی دهه های گذشته اثری از سرمایه گذاری های کلان نهادهای حاکمیتی در گلستان وجود ندارد و تقاضا داریم با توجه به ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان شاهد این سرمایه گذاری در گلستان باشیم.

وی افزود: با توجه به نیاز کشور به شکر و تاکیدات مقام معظم رهبری و ظرفیت کشت پاییزه چغندرقند در گلستان امیدواریم با مشارکت بنیاد مستضعفان بتوانیم صنایع مرتبط را ایجاد و ضمن ایجاد اشتغال شکر مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

زنگانه بیان کرد: کارخانه‌های لبنی مناسبی در گلستان وجود دارد اما با کمبود شیر خام مواجه هستند که تقاضا داریم بنیاد مستضعفان در زمینه ایجاد دامداری ۱۰ هزار رأسی در گلستان مشارکت داشته باشد.

وی گفت: پارک علم و فناوری گلستان و کارخانه نوآوری این استان در فضای کوچک فعالیت می کنند که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و وجود زمینی ۴۶ هکتاری در منطقه شصت کلاته گرگان که متعلق به بنیاد مستضعفان است ، امیدواریم شاهد همکاری بنیاد در این زمینه باشیم.

استاندار اظهار کرد: یکی از مصوبات ارزشمند سفر ریاست محترم جمهور شکل دهی سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد است که البته زیرمجموعه بنیاد مستضعفان محسوب می شود و با توجه به مصوبه ۴۳۰ میلیون یورویی اخذ شده از شورای پول و اعتبار امیدواریم با همراهی بنیاد هر چه سریعتر این اقدام انجام پذیرد تا برق مورد نیاز استان در حوزه شهرک هزار هکتاری اترک و منطقه آزاد اینچه برون تامین گردد.

وی گفت: یکی دیگر از ظرفیت های تولید برق در استان نیروگاه های کوچک مقیاس هستند که ۱۷ نیروگاه با حجم تولید ۲۴۵ مگاوات برق در دستور کار قرار گرفته و در صورت تایید شورای راهبری بنیاد مستضعفان شرکت آذرخش حاضر به همکاری در نیمی از این نیروگاه هاست.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار