فرماندار گرگان:

فرماندار گرگان با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به ویژه در حوزه آرد و نان گفت: هرچند اجرای این طرح در ابتدای امر با مشکلاتی برای مردم و نانوایی‌ها همراه بود اما به مرور زمان این مشکلات روبه کاهش است و خوشبختانه اکنون دیگر از آن صف‌های طولانی چندماه قبل خبری نیست‌.

مشکل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها برطرف شد/دولت مردمی دست رانت‌خواران در حوزه آرد و نان را قطع کرد

به گزارش گلستان 24، عیسی پایین‌محلی در جلسه با جمعی از خبازان شهرستان گرگان که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: دغدغه‌ها و مشکلات نانوایی‌ها را می‌دانیم و همه باید تلاش کنیم تا این مشکلات کاهش پیدا کند.

فرماندار گرگان افزود: یکی از اهداف دولت سیزدهم از اجرای طرح مردمی کردن یارانه‌ها، حذف رانت‌ها و کوتاه کردن دست عده‌ای فرصت‌‌طلب از بیت‌المال بوده است.

وی بیان کرد: هرچند اجرای این طرح در ابتدای امر مشکلاتی را برای مردم و نانوایی‌ها ایجاد کرد اما به مرور زمان این مشکلات روبه کاهش است و خوشبختانه اکنون دیگر از آن صف‌های طولانی چندماه قبل خبری نیست‌.

پایین‌محلی با بیان اینکه فرمانداری دستگاهی نظارتی است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اغلب خبازی‌های شهرستان گرگان بر مدار قانون حرکت می‌کنند و باید از آنها قدردانی کرد اما تعداد محدودی از این واحدها نیز اقدام به برخی تخلفات می‌کنند که لازم است با این افراد برخورد شود.

وی افزود: در حال حاضر همه واحدهای خبازی شهرستان گرگان به دستگاه‌های کارتخوان مجهز شده‌اند و البته مشکلاتی هم وجود دارد که با پیگیری‌ها و جلسات مستمر با بانک عامل به دنبال رفع آنها هستیم.

در این جلسه محمدعلی طبرسا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری گرگان نیز بیان کرد: در حوزه نانوایی‌ها با افزایش هزینه‌های کارگری و مواد اولیه مانند نمک، خمیر مایه و ... روبه رو هستیم و همه مشکلاتی که از سوی نانواها مطرح می‌شود را به خوبی بررسی و رصد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید از شعار دادن پرهیز کرد، گفت: برای حل مشکلات نانوایی‌ها نیازمند اقدامات عملی هستیم که در همین باره پیشنهاداتی را به کارگروه آرد و نان استانداری و معاونت محترم اقتصادی استاندار ارائه داده‌ایم.

طبرسا با اشاره به دغدغه واحدهای خبازی این شهرستان درباره عملکرد دستگاه‌های پوز اظهارکرد: برخی مشکلات آنتن‌دهی یا عمل نکردن کارت بانک‌های دیگر از جمله مسائل مطرح شده بود که جلساتی در این باره با بانک عامل و مدیر مخابرات شهرستان گرگان برگزار کرده‌ایم.

در این جلسه تعدادی از خبازان شهرستان گرگان مسائل و مشکلاتی مانند پایین بودن نرخ نان به رغم افزایش چندبرابری هزینه‌ها، کم بودن سهمیه آرد برخی نانوایی‌ها، مشکلات دستگاه‌های کارت‌خوان و ... را مطرح کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار